Yenikapı 27 batığı: Konstrüksiyon özellikleri ve restitüsyon önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Yenikapı Kurtarma kazılarında açığa çıkarılan Theodosius Limanı'nda bulunarak, MS. 8-9.yüzyıllar arasına tarihlenen Yenikapı 27 Batığını konu almaktadır. Çalışma kapsamında batığın mevcut ahşap elemanları detaylı bir biçimde incelenerek yapım tekniği belirlenmiş, orijinal formu, boyutları ve hidrostatik özelliklerini içeren restitüsyon önerisi sunulmuştur. Elde edilen veriler ışığında Yenikapı 27 Batığının Akdeniz gemi yapım geleneklerinin evrimi içindeki yeri karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışma, MS I. binde gemi yapım teknolojisinde yaşanan dönüşüm ve geçiş sürecine ilişkin güncel arkeolojik veriler içermektedir. Sunulan restitüsyon önerisi batığın konservasyon ve restorasyon çalışmalarına referans olarak ahşap elemanların geminin aslına uygun olarak tekrar bir araya getirilip bir müzede sergilenebilmesini sağlayacaktır. Dated between 8th-9th centuries AD, the Yenikapı 27 shipwreck which was found in Theodosian Harbour during the Yenikapı Salvage Excavations is subject to this study. The construction technique of the ship has been identified by examining the surviving hull members in detail and a reconstruction proposal consisting original form, dimensions and hydrostatic features of the ship has been presented. On the basis of obtained data, the importance of its characteristics has been comparatively evaluated within the evolution process of Mediterranean shipbuilding traditions. The study contains updated information regarding transition in the shipbuilding technology during the 1st millennium AD. Proposed reconstruction is considered to be a reference study for the ongoing conservation and restoration work of the wreck and will facilitate the future reassembly of the ship according to its original form and eventual museum exhibition.
Collections