Michael E. Porter`in Elmas Modeli ve Tayvanlı girişimcilerin İstanbul`da yatırım potansiyeline yönelik bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyanın büyük ekonomileri arasında yer alan Türkiye, son dönemde yaşadığı ekonomik büyüme süreciyle birlikte uluslararası arenada daha fazla ilgi çekmeye başlamıştır. Bu çalışmada uluslararası yatırımcılar için özel bir ilgi odağı kabul edilen İstanbul pazarında Tayvanlı girişimcilerin rekabet üstünlüğü sağlayabilmeleri ve verimli yatırım yapabilmeleri için Michael E. Porter'in Elmas Modeli (Diamond Model) üzerinden bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Tez çalışmasında özellikle İstanbul'da ticari faaliyette bulunan 40 civarı Tayvan menşeli şirketle anket yapılmıştır. Ayrıca altı tecrübeli Tayvanlı girişimciyle de röportaj yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Tayvanlı şirketlerin ürettikleri ürünlerin kalitesinin sürekli ve düzenli olarak kontrol edilmesi, Ar-Ge çalışmaları ve yatırımlarının önemsenmesi gibi olumlu yönler sayesinde bu şirketlerin rekabet avantajını güçlendirmektedir. Buna karşılık, yeterli düzeyde reklam yapılmaması ve marka imajının teşvik edilmemesi, Tayvan'dan Türkiye'ye ürün teslim süresinin uzun olması gibi sorunlar da öne çıkmakta ve Tayvanlı firmalar için rekabet edebilirliğe zarar vermektedir. Elmas modeli üzerinden bu avantaj ve dezavantajları ortaya koyan bu çalışma, İstanbul'da faaliyette bulunan veya gelecekte bulunmayı düşünen Tayvanlı firmalar için rekabet stratejilerinin nasıl iyileştirilebileceğine dair çözümler sunmuştur. Turkey, which is one of the major economies of the world, has commenced magnetizing more attention in the international arena with the recent economic magnification process. In this study, an evaluation was made to evaluate Taiwanese entrepreneurs through Michael E. Porter's Diamond Model so that Taiwan Entrepreneurs could provide a competitive advantage and invest efficiently in the Istanbul market which is regarded a special focus for international investors. In the thesis study, a questionnaire was conducted with 40 companies, mostly originated in Taiwan, who are engaged in commercial activities in Istanbul. Also interviewed by six experienced Taiwanese entrepreneurs. According to the results obtained, the competitive advantage of these companies is fortified by the positive aspects such as perpetually and conventionally controlling the quality of the products engendered, R & D studies and taking care of their investments by the Taiwanese companies. On the other hand, problems such as the lack of advertising and promoting the brand image, the long distribution time from Taiwan to Turkey it damages competitiveness for Taiwanese firms. This study, which reveals these advantages and disadvantages through the diamond model, provides solutions for how to amend the competitive strategies for Taiwanese companies operating in Istanbul or considering to be in the future.
Collections