T.C. Sağlık Bakanlığı Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniğinde sağlığı geliştirme projesi için ön çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniği'nde (ÇSHK) Kurumsal Performans ve Kalite Birimi (KPKB) hizmetleri kapsamında, hastaneden hizmet alan anne ve çocukların, belirlenen gereksinimleri doğrultusunda sağlığı teşvik etmektir.Yöntem: Araştırmanın evrenini Sağlık Bakanlığı Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi ÇSHK'nde Mart-Haziran 2009 tarihleri arasında hastaneden taburcu olmuş çocuklar ve aileleri ile klinikte çalışan sağlık personeli oluşturmuştur. Hasta dosyaları 15 maddeden oluşan ?Dosya Kontrol Formu? ile incelenmiştir. Sonuçlar bilgisayar ortamında değerlendirilmiş ve çalışma verileri kullanılırken tanımlayıcı yöntemler kullanılmıştır.Sağlık personelinin hizmet içi eğitim kayıtları Eğitim Komitesinden alınarak incelenmiştir. Sağlık personelinin sağlık hizmet sunumunu belirleyen işlemler, talimatlar ve diğer dokümanlar incelenmiştir.Bulgular: Araştırmada, Yenidoğan'na (YD) ait 257, 989 u ÇSHK'ne ait toplam 1246 dosya incelenmiştir. Genel olarak bakıldığında, hasta dosyalarında yer alan hekim kayıtlarının daha düzenli olmasının nedeni, fatura işlemleri için Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) nın istediği (yatış belgesi, epikriz gibi) rutinlere bağlı olabilir. Hemşire kayıtlarında özellikle Mayıs ayında görülen artışlar doğrudan, 29 Nisan Hasta ve Çalışan Güvenliği Tebliği gereğince hastanede kullanılacak olan standart dosya planı pilot uygulamasına bağlıdır. Kayıtlar tutulurken standart formların bilgi almada ve kayıt tutmada çok etkili olduğu söylenebilir. YD'da hemşirelik kayıtları günlük izlemler için düzenli tutulurken henüz bebek değerlendirme formu gibi önemli formların oluşturulmamış olması, standart dosya uygulamasının olmadığını düşündürmüştür.Toplam 11 pediatri uzmanı, 25 pediatride uzmanlık öğrencisi, 60 hemşire, 28 yardımcı personelin eğitimleri incelendiğinde, KPKB'nin öngördüğü eğitimleri, Enfeksiyon Komitesi eğitimleri, zorunlu eğitimler ve servise özel eğitimler izlemektedir.Sağlık personelinin sağlık hizmet sunumunu belirleyen işlemler, talimat ve diğer dokümanlar incelendiğinde servislerin işleyişini tam olarak yansıttığı ancak STEH için gerekli özgün konularda ayrıntılı doküman bulunmadığı görülmektedir.Sonuç: Bu alanda yapılan tüm çalışmalar STEH de kalite uygulamalarıyla hastane kültürü oluşturmaktadır. Bu açıdan bakıldığında S.B. Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi ÇSHK'nin STEH kapsamında Ottawa ilkelerini karşılama çabasında olduğu söylenebilir. Aim: The purpose of this study, is to promote the health of mother and children in accordance with the determined requirements, within the hospital service areas of Turkish Ministry of Health Okmeydani Training and Research Hospital, Children's Health Clinic Corporate Performance and Quality Unit.Methods: The population of research composed of both the medical personnel working in clinics and children and families discharged from Okmeydanı Training and Research Hospital, Child Health and Disease Clinic (CHDC) during the period of March to June 2009. Patient files were examined by ?File Control Form? consisted of 15 articles. `File Control Form` and examined. Results were evaluated in computer. Descriptive methods were used to evaluate data.In-service training records of health personnel were obtained from Education Committee and examined. Procedures that affect the service supply of medical personnel, instructions and other documents were examined.Results: In the study, 257 of neonatal intensive care unite (NICU) and 989 of CHDC, overall 1246 file examined. In general, the patients' files contained in the records were more orderly possibly because physician billing process routine for the Social Security Institution (hospital certificate, epicrisis etc.). Observed increase in nurse registry especially in May, is directly related to standard file plan pilot study, which will be used in accordance with April 29 Patients and Employees Security Declaration. Standard forms were very effective during information gathering and record-keeping. In NICU, nursing records for daily follow-up is practised regularly, on the other hand important forms such as Infant Evaluation are not developed yet. This connotes that there is still no standard file implementation.When we examine the training of staff, which consisted of 11 pediatric specialists, 25 specialist students in pediatrics, 60 nurses, 28 auxiliary staff in total, we notice that Performance Managament and Quality Department (PMQD) emphasises basicly on Infection Committee training, compulsory education and service spesific trainings.When the procedures that determine the health service delivery of health staff, instructions and other documents were examined, it is observed that these fully reflect the functioning of the services but there is not detailed documentation for spesific issues needed by a HPH.Conclusion: All work in this area constitutes a hospital culture with quality applications in HPH: From this perpective, Okmeydani Training and Research Hospital is striving effortfully to fulfill Ottawa CHDC HPH principles.Key Words: Health Promotion Hospitals (HPH), Quality, Child Health, Family Health
Collections