Zeminin C60B2 bitüm emülsiyonu ile stabilizasyonunun esnek üstyapı maliyetine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Esnek kaplamalı yollarda, zeminin bitüm emülsiyonu C60B2 ile stabilize edilerek CBR değerinin artırılması ve artan CBR değeri ile tasarlanmış olan kesite ait tabaka kalınlıklarının stabilize yapılmadan tasarlanmış olanla karşılaştırılması ve sonucunda sağlanabilecek ekonomik avantajlar araştırılmıştır. Çalışma kapsamında kullanılan malzemeler farklı gradasyonlara sahip agregalar ve farklı yüzdelerde C60B2 bitüm emülsiyonları olup, söz konusu numuneler üzerinde çeşitli deneyler yapılmıştır. Yapılan bu deneyler neticesinde teknik şartname limitlerini sağladığı belirlenen numuneler, birbirleriyle karıştırılarak bitüm emülsiyonu-zemin stabilizasyonu oluşturulmuştur. Oluşturulan stabilizasyon numuneleri, laboratuvar ortamında taşıma gücü deneyine tabi tutularak zeminin CBR değişimleri gözlemlenmiştir. CBR değerinin arttığı gözlemlenen zeminde ve stabilize edilmemiş zeminde, AASHTO yöntemi kullanılarak farklı trafik yükleri altında hesaplanan kesit kalınlıkları mukayese edilmiştir.Her iki zemin durumuna göre belirlenen kesitlerle tasarlanan yol projelerinin 2016 yılı birim fiyatları dikkate alınarak yaklaşık maliyetleri hesaplanmış ve stabilize edilen zemine sahip olanın ekonomik olarak avantaj sağlandığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: AASHTO 86, zemin stabilizasyonu, C60B2, maliyet. The subject of this dissertation is to increase the existing CBR value of subgrade by stabilization with the addition of cationic bitumen emulsion C60B2.The economical advantages and thicknesses of the layers that are creating the highway are compared between the one designed with the stabilized subgrade CBR value and the one with the non stabilized one.The materials which are used in this study are aggregate which has different gradation and C60B2 bitumen emulsions. Various experiments are carried out on the specimens which comply with the technical specifications. The specimens are mixed with each other and consequently stabilisation of bitumen emulsion-soil are created. Various experiments are carried out in laboratory for determining the stabilisation specimens' bearing capacities' fluctation.The thickness values of layers that are calculated before the stabilisation of subgrade is compared with the subgrade which is observed to have an increased CBR value. AASHTO method is used with different traffic loads in determining the thicknesses' of said layers.The approximate cost of highway is calculated by using 2016 unit prices of both situations and it is proven that new situation has economic benefits.Key Words: AASHTO 86, soil stabilization, C60B2, cost.
Collections