Search
Now showing items 1-10 of 32
Sosyal medya kullanımı ile değişen mahremiyet algısı: Youtube üzerine bir inceleme
(2019-06-10)
Günümüzde sosyal medya, modern bireyin yaşamının merkezinde yer alan bir olgu niteliğindedir. Çağlar, coğrafyalar ve kültürler fark etmeksizin bireyin yaşamında daime var olan bir diğer olgu ise mahremiyettir. Bireyin ...
Küreselleşen dünyada weberyan bağlamda karizmatik lider örneği: Arap Baharı sürecinde Kaddafi
(2019-04-29)
Küresel dinamikler ve kitle iletişim araçları nedeniyle toplumsal dinamikler sürekli değişmektedir. Postmodern küresel çağda görüntünün zaferi, kitle iletişim araçlarının formlarını ve akışlarını büyük ölçüde değiştirmiş ...
Kamuoyu oluşturma sürecinde sosyal medya: Greenpeace nükleer karşıtı kampanyalarının çözümlenmesi
(2019-04-26)
Demokratik toplumların varlığının önemli bir koşulu olan sivil toplum yapısında katılımcılık bir gereklilikten ziyade zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Birey, toplumsal hayatta kendini söz sahibi biçiminde ...
Tüketim toplumunda kadın bedeni ve güzelliğin sunumu: Victoria Secret örneği
(2019-01-08)
İçinde yaşadığımız dünyada her geçen gün daha fazla tüketmekte ve tüketimi hayat felsefesi haline getirmiş bireyler ve toplumlar ile yüzleşmekteyiz. Bu birey ve grupların bütünlüğü ise genellikle tüketim toplumu olarak ...
Sistemi meşrulaştırma aracı olarak popüler müziğin konumu: Powertürk Top 40 listesi müziksel metinler örneği
(2019-03-08)
Kapitalizmin ortaya çıkması ile birlikte müzik bir duygulanım aracı olmaktan çıkarak, kapitalist ideolojinin taşıyıcısı haline gelmiştir. Popüler müzik de bu amaca hizmet eden ideolojik bir kültürel pratik olarak, kültürel ...
Modernizmden postmoderrnizme değişen kimlik algısı ve küreselleşme süresinde oluşan tüketim kültürü
(2019-11-06)
Sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeler bireyin kimlik algısının şekillenmesinde önemli rol oynamaktadır. Törelerin geçerliliğini koruduğu geleneksel toplumlarda kimlik bir sorun teşkil etmezken, aklın ön plana çıktığı ...
İngiliz kültürel çalışmalar perspektifinden işçi sınıf kültürünün direnme alanı olarak alternatif medya sendika.org örneği
(2019-06-28)
Kitle iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve özellikle de internetin hayatımıza girmesiyle birlikte medya alanında bir takım değişim ve dönüşüm süreçleri yaşanmış, haber ve habercilik olguları da bu sürecin etkisi ...
The impact of cultural references in the design of advertisements, `A cross-cultural study on Turkish and Bahraini advertisements`
(2019-11-07)
Dünya ekonomisini ele alan küreselleşme çağında, yerel ve küresel şirketler arasındaki rekabet belirgindir. Ulusal şirketler tanıtım kampanyalarında yerel kültürün temsilinin önemine vurgu yapmaktadır ve ekonomik bir ...
Kültürel meşruiyet kuramı üzerinden kültür dönüşümünü okumak:Meşru beslencenin reklamlarla aktarımı
(2019-03-12)
Pierre Bourdieu'nun Kültürel Meşruiyet Kuramına odaklanan bu çalışma habitus, kültürel sermaye ve sembolik şiddet kavramları temelinde Türkiye'de değişen kültür dönüşümünü, beslenme kültürü açısından belirlemeyi ...
Farklı kıta ve ülkeler üzerinden kitle iletişim sistem ve politikalarının karşılaştırmalı analizi
(2019-01-09)
Bu çalışmada, Avrupa (Almanya, Birleşik Krallık, İtalya Türkiye) ve Asya(Çin, Japonya Güney Kore) kıtası ülkeleri ile ABD ve Rusya'nın kitle iletişim sistem ve politikaları ele alınmaktadır. Daniel C. Hallin ve Paolo ...