Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği hakkındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kırklareli Üniversitesi Sağlık YüksekokuluEbelik 1. ve 4. sınıf ile Hemşirelik 1. ve 4. sınıflarda öğrenim gören toplam 244öğrencinin, İş Sağlığı ve Güvenliği hakkındaki bilgi düzeyleri arasındaki farkındeğerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında bilgi düzeyleriaçısından tüm 1. sınıf ile tüm 4. sınıf öğrencileri (p=0,001) ve Hemşirelik bölümü 1. ve4. Sınıf öğrencileri arasında anlamlı (p=0,001) fark saptandı. İş Sağlığı ve Güvenliğisembollerinin bilinirliğine ait bilgi düzeyinde sadece düşme riski sembolünü doğrubilme açısından tüm 1. Sınıf ve tüm 4. Sınıf öğrencileri arasındaki fark anlamlı düzeydeidi (p=0,012). Enjektörün iğne ucu kapağını kapatmadan delici-kesici alet kutusunaatma bilgisi (p=0,000) ve kesici-delici alet yaralanmasını yetkili birime bildirmedurumları (p=0,046) değerlendirildiğinde 1. Sınıflar ve tüm 4. Sınıflar arasındaki farkanlamlı bulundu. Sözel ya da fiziksel şiddete 1. Sınıf öğrencilerinin %34,8, 4. Sınıföğrencilerinin %65,2 oranında maruz kaldığı ve aralarındaki fark ise istatistiksel olarakanlamlı olarak bulunmuştur (p=0.001). Kırklareli Üniversitesi Sağlık YüksekokuluHemşirelik ve Ebelik bölümleri 1. ve 4. Sınıf öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliğikonusunda bilgi aldıkları ve İş Sağlığı ve Güvenliği konusunu 1. Sınıftan itibaren dersolarak almak istedikleri, kesici-delici alet yaralanmalarına maruz kalan 1. sınıfların budurumu ilgili birimlere bildirmedikleri fakat 4. Sınıfların bildirim yaptığı; Hepatit Başısının koruyuculuğuna inandıkları ve çoğunun Hepatit B aşısı ve Hepatit B kan testiyaptırdığı, el hijyeni konusunda en çok su ve sabun kullandıkları saptanmıştır. İş sağlığıve güvenliğine ait bilgilerin uygulamalı ders ve stajlar başlamadan öğrencilere verilmesiuygun olacaktır.Anahtar Kelimeler: Sağlık, İş Sağlığı Güvenliği, Kesici-delici alet, Hepatit B,infeksiyon The study was carried out at Kırklareli University School of Health in 2017-2018Academic Year; Midwifery 1st and 4th grade, and Nursing 1st and 4th grades; The aimof the study was to evaluate the knowledge level of 244 students on OccupationalHealth and Safety. A significant difference was found between all 1st and 4th gradestudents (p = 0.001) and between 1st and 4th grade nursing students (p = 0,001) interms of knowledge about Occupational Health and Safety. In the knowledge level ofthe awareness of Occupational Health and Safety symbols, the difference between allGrade 1 and Grade 4 students in terms of knowing the right fall risk symbol wassignificant (p = 0,012). When disposing of the injector into the cutter-tool box withoutclosing the end of the needle tip; The difference between 1st and 4th Grades was foundto be significant (p=0,000) and the difference between the two groups was found to besignificant when evaluating the notification of the cutting-tool injury to the competentunit (p=0,046). 34.8% of 1st grade students were exposed to verbal or physicalviolence; This rate was 65.2% for 4th grade students and the difference was statisticallysignificant (p = 0.001). Kırklareli University School of Health Nursing and Midwiferydepartments 1st and 4th grade students had previously received information aboutOccupational Health and Safety; They want to take Occupational Health and Safety as alesson from 1st grade, classes that are exposed to cutting and penetrating injuries do notreport this situation to the related units, but Classes 4 reported; they believe that theHepatitis B vaccine is protective and most of them had Hepatitis B vaccine andHepatitis B blood test, water and soap were used mostly in hand hygiene. It will beappropriate to give occupational health and safety information to the students before thepractical courses and internships begin.Keywords: Health, Occupational Health and Safety, Sharp Object Injurie, Hepatitis B,infection.
Collections