Show simple item record

dc.contributor.advisorSaçlı, Çağrı
dc.contributor.authorErsöz, Balhun
dc.date.accessioned2020-12-08T06:59:55Z
dc.date.available2020-12-08T06:59:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/164141
dc.description.abstractGünümüzde sürekli değişen turist ihtiyaçları ve beklentileri, uluslararası turizm pazarında rekabet etmek isteyen ülkeleri, turizm faaliyetlerini çeşitlendirerek avantaj elde etmeye yöneltmiştir. Turistik ürün çeşitlendirmesi, ziyaretçilerin daha iyi tatil deneyimi yaşamalarını, daha uzun süreler konaklamalarını ve daha fazla harcama yapılmalarını sağlamaktadır. Turistik ürün çeşitlendirmesi yapmak isteyen ülkeler için son yıllarda ilgi çeken bir turizm türü olan düğün turizmi, düğün ve düğünlerle doğrudan veya dolaylı olarak alakası olan bütün seyahatleri kapsayan turizm türüdür.Araştırmanın amacı, uygulama alanı olarak seçilen Hatay'da düğün yeri seçimini etkileyen kriterlerin belirlenmesidir. Bu amaç kapsamında hava, deniz, kara yolları ile ulaşımın sağlanabilmesi, Orta Doğu'ya açılan kapı olarak nitelendirilmesi, zengin kültürel yapısı, Arap nüfusunun yoğun olmasından dolayı Arap ülkelerinden çok fazla evlilik yapılması, iklim koşullarının uygunluğu vb. nedenlerden dolayı uygulama alanı olarak Hatay seçilmiştir. Araştırmada kullanılmak amacıyla geliştirilen ölçek pazarlama çabaları, ekonomik kriterler, sosyal kriterler, psikolojik kriterler ve kültürel kriterler boyutlarından oluşmaktadır. 385 anketten elde edilen verilerin SPSS 24.0 analiz programı aracılığıyla analizleri gerçekleştirilmiş bulgular oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, katılımcıların cinsiyetleri, yaşları, gelir düzeyleri, evlilik durumları, eğitim düzeyleri, ikamet yerleri, görüşmeye birlikte gittikleri kişi/kişiler gibi değişkenlerin düğün yeri seçimini etkileyen kriter algıları üzerinde farklılıklar yarattığı bulunmuştur.
dc.description.abstractToday's ever-changing tourist needs and expectations have led to countries that want to compete in the international tourism market by diversifying their tourism activities. Touristic product diversification allows visitors to have a better holiday experience, stay longer and spend more. For the countries that want to diversify touristic products, wedding tourism which is a kind of tourism that attracts attention in recent years, is a type of tourism which includes all travels directly or indirectly related to wedding and weddings.The aim of the study is to determine the criteria affecting the selection of wedding place in Hatay, which is chosen as the application area. Within the scope of this aim, it is possible to provide transportation by air, sea and land, as a door opening to the Middle East, rich cultural structure, the Arab population is very intense because of the marriage of Arab countries, the suitability of climatic conditions, etc. Hatay was chosen as the area of application for reasons. The scale which was developed for use in research, consists of marketing efforts, economic criteria, social criteria, psychological criteria and cultural criteria. The data obtained from 385 questionnaires were analyzed by means of SPSS 24.0 analysis program and findings were obtained. As a result of the study, it was found that the variables such as gender, age, income level, marital status, education level, place of residence, the person or persons that they went to the interview together create differences on the perceptions of the criteria affecting the choice of wedding place.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDüğün yeri seçimine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Hatay örneği
dc.title.alternativeDetermining the factors affecting the selection of wedding location: Sample of Hatay
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-18
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLocation selection
dc.subject.ytmWedding
dc.subject.ytmHatay
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism activity
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTouristic products
dc.identifier.yokid10265360
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563327
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess