Üniversite bünyesindeki kuluçka merkezlerinin inovatif değer yaratma katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversiteler bünyesinde kurulan kuluçka merkezleri, toplumda yeni girişimlerin oluşumunu, gelişim süreçlerini hızlandırmayı ve hayatta kalabilmelerini sağlamayı amaçlayan bir stratejidir. Bu kavramın temelinde yatan en önemli fikir; firmaların ve kaynakların tek bir konumda yoğunlaşması yanında, üniversitenin tesislerinden, imkânlarından, avantajlarından yararlanmanın ve ileri düzeyde yetenekli araştırmacılar ve akademisyenlerden destek almanın getirdiği değerdir. Yapılan bu araştırmada üniversitelerdeki kuluçka merkezlerinin inovasyon açısından yarattığı değer anlaşılmaya çalışılmıştır.Bunun için hem nitel, hem nicel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Örneklem olarak, Doğu ve Güney Marmara'da yer alan üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren kuluçka merkezleri seçilmiştir. Nitel araştırma için, kuluçka merkezlerindeki yetkililerle yüz yüze mülakatlar yapılmış ve yapılan mülakat sonuçları kodlama tekniği ile analiz edilmiştir. Nicel araştırma için, 3 farklı ölçekten yararlanılarak hazırlanan ve demografik sorular ilave edilen 40 soruluk anket, kuluçka merkezinde ve teknoparklarda yer alan 252 firma yetkilisi tarafından cevaplanmış; uygun bilgisayar programında analiz edilen sonuçların, nitel araştırma sonuçlarıyla beraber yeniden analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan anova, korelasyon ve basit regresyon analizleri sonucunda bütün hipotezler desteklenmiş olup; girişimciler için vergi muafiyeti, kira indirimi, mentor desteği gibi pek çok avantaj sağlayan üniversite bünyesindeki kuluçka merkezlerinin inovatif değer yaratımı açısından oldukça etkin bir role sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Incubation centers are established within universities for a strategy that aims to facilitate new initiatives, accelerate development processes, and ensure their sustainability. The most critical point underlying this notion is the value of benefiting from the university's institutions, facilities, highly qualified researchers and academicians, in addition to the concentration of companies and resources in a single location. This study has examined the value created by university-based incubation centers in terms of innovation. For this, both qualitative and quantitative data collection methods were used. The sample comprises university-based incubation centers operating in the Eastern and Southern Marmara region. For qualitative data collection, face-to-face interviews were conducted with authorized employees in the incubation centers. Interviews were transcribed and analyzed utilizing thematic analysis and coding. Quantitative data was collected through a 40-item questionnaire prepared by using three different scales and administered to 252 company executives in the incubation centers and technoparks in the sample universities. Results were analyzed using anova test, correlation and simple regression analysis and compared with data generated from interviews. All hypotheses have been supported, pointing to the conclusion that incubation centers, by generating many advantages such as tax immunity, rental allowance and mentor support for entrepreneurs, play an effective role in creating innovative value.
Collections