Türkiye`de eğitim sisteminin gelişimi ve eğitim harcamalarının ekonomik büyümeye etkisi: OECD ülkeleri ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik büyüme her ülke için önemli bir ekonomi politikası amacıdır. Eğitim de ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişmişlik düzeyine katkıda bulunan en önemli öğelerden biridir. Bu sebeple eğitime yapılan harcamalar da büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye'nin eğitim sistemi tanıtarak, eğitim harcamalarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisinin ekonometrik analiz çerçevesinde araştırılmasıdır. Aynı zamanda Türkiye adına yapılan analizler seçili OECD ülkelerine de uygulanarak ülkeler arası karşılaştırma yapılması amaçlanmıştır. 1985-2015 yılları arası baz alınarak analizler Türkiye, Fransa, Güney Kore, Hollanda ve Portekiz için uygulanmıştır. Analizlerde Toda–Yamamoto nedensellik analizi ile değişkenler arası kısa ve uzun dönemli ilişkiyi incelemek adına ARDL Sınır Testi ve Hata Düzeltme Modeli kullanılmıştır. Analiz sonucunda eğitim harcamaları ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin ülkeler bazında farklılık gösterdiği belirlenmiş, tek bir sonuca ulaşılamamıştır. Aynı zamanda ülke eğitim çıktıları ile analiz sonuçları karşılaştırılmış ve eğitim harcamalarının arttırılmasının yanında eğitimin nitelik olarak iyileştirilmesinin daha önemli olduğu kanıtlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Ekonomik Büyüme, Eğitim, Eğitim Harcamaları, Türkiye, OECD Ülkeleri Economic growth is an important economic policy objective for every country. Education is also one of the most important elements contributing to the level of economic and social development of countries. For this reason, the expenditures on education are of great importance. The purpose for this study is; to investigate the introduction of the education system in Turkey and its impact on economic growth of spending on education. The analysis was conducted for comparison between countries, Turkey also performed on selected OECD countries. The study was analyzed between 1985 and 2015. The analyzed countries, Turkey, France, South Korea, the Netherlands and Portugal. In the analysis, Toda-Yamamoto causality analysis, Autoregressive Distributed Lag Bound Test were used to examine the short and long-term relationship between variables. As a result of the analysis, different results were obtained for each country. At the same time, the results of the country's educational outcomes are compared and the quality of education is more important than the amount of education expenditures.Keywords: Economic Growth, Education, Education Expenditures, Turkey, OECD Countries
Collections