Objectification of the human body in contemporary British theatre
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ataerkil düzen heteroseksüel erkek kimliğini över ve bu sistemin dışında kalan hiçbir şeyi hoş karşılamaz. Hiç şüphesizdir ki kadınlar ötekileştirmeye en çok maruz kalanlardır fakat ataerkil düzen LGBT bireyleri, çocukları ve gençleri de ikinci plana atar ve onların bedenlerini ve kimliklerini tanımlar. Bu doğrultuda, bu çalışma insan bedeninin metalaştırılması konusunun 1990'lardan itibaren yazılan üç çağdaş İngiliz oyununda nasıl farklı şekillerde ele alındığını inceleyecektir. Sırasıyla Anna Furse'ün Augustine (Big Hysteria)'sında bilimin, Mark Ravenhill'ın Shopping and F***ing'inde kapitalizmin ve Lucy Kirkwood'un NSFW'sunda medyanın insan bedenini nasıl metalaştırdığı tartışılacaktır. Patriarchal order is designed to celebrate heterosexual male identity and anything that does not adhere to this system is not welcomed by patriarchy. It is beyond doubt that women are the ones who are mostly exposed to the marginalisation regardless of time and space but patriarchal order also subordinates LGBT individuals, children and youth and it defines their bodies and identities. Accordingly, this study will examine how the three contemporary British plays written after the 1990s adress the topic of the objectification of the human body differently. How science in Anna Furse's Augustine (Big Hysteria), capitalism in Mark Ravenhill's Shopping and F***ing and media in Lucy Kirkwood's NSFW objectify the human body will be argued respectively.
Collections