Uluslararası e-ticaret sitelerinden satın alma eğilimlerinin tüketicilerin riskten kaçınma düzeylerine göre belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21.yüzyıla damgasını vuran internet erişimi, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri de tetiklemiş ve bu tetikleme bilgi toplumu haline gelebilmenin en etkin aracı konumunu almıştır. Dünya üzerinde internet kullanıcılarının sayısı artmış ve elektronik ticaret internet çağının en önemli özelliklerinden biri haline gelmiştir. Elektronik ortamda gerçekleşen alışveriş, geleneksel market alışverişine göre, satıcı ve alıcı arasında birebir etkileşim olmaması ve müşterilerin satıcının davranışını gözlemleyememesi bakımından birçok farklılık içermektedir. Bu alışveriş türü büyük çapta kabul görmüş olsa da birçok tüketici, hala sanal marketlerden alışveriş yapmayı riskli görmekte ve bu kanaldan alışveriş yapmayı riskli bulmaktadır. Algılanan bu riskler, internet alışverişi ile ilgili, tüketicinin karar vermesinde kritik bir etkiye sahiptir. Özellikle yurt dışı e-ticaret sitelerinden yapılacak alışverişlerde artan risk algısı sebebiyle tüketicinin alışverişten kaçınma eğilimleri de artmaktadır.Riskten kaçınma (risk averseness), riskten uzak durma eğilimi olarak tanımlanmakta ve kişilik özelliği olarak kabul edilmektedir. Kişilik özelliği olarak deneyimlerle veya diğer sosyo-psikolojik faktörlerle şekillenen riskten kaçınma, tüketicilerin karar için başvuracakları en önemli içsel bilgi kaynaklarından biri olarak değerlendirilebilir. Bu nedenle tüketicilerin riskten kaçınma düzeyleri, e-ticaret siteleri üzerinden yapacakları alışverişler üzerinde doğrudan etki yaratacaktır.Bu tezde öncelikle, Türk tüketicilerinin riskten kaçınma düzeylerine göre gruplandırılması ve tüketicilerin uluslararası ticarette önemli bir yer tutan e-ticaret sitelerinden satın alma eğilimlerinde, riskten kaçınma düzeylerine göre bir farklılığın bulunup bulunmadığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Internet access, which marked the 21st century, also triggered developments in information and communication technologies and this became the most effective tool to become a trigger information society. The number of internet users on the world has increased and electronic commerce has become one of the most important features of the Internet era.Shopping in electronic environment, according to the traditional market exchange, between the seller and the buyer does not have a one-to-one interaction between the seller and the seller can not observe the behavior of the seller contains many differences. Although this type of shopping is widely accepted, many consumers still consider shopping at virtual markets as risky and find it risky to shop from this channel. These perceived risks have a critical impact on consumer decision-making regarding internet shopping. The consumer's tendency to avoid shopping has also increased due to the increased risk perception especially in shopping from foreign e-commerce sites.Risk avoidance is defined as a tendency to stay away from risk and is considered as a personality trait. Risk aversenes, characterized by experiences or other socio-psychological factors as personality traits, can be regarded as one of the most important internal sources of information that consumers will apply for decision. Therefore, risk aversion levels of consumers will have a direct effect on the shopping through e-commerce sites.In this thesis, firstly, it is aimed to determine whether there is a difference according to the risk avoidance levels in the tendency of Turkish consumers to be grouped according to the risk aversion levels and the tendency to buy from the e-commerce sites that have an important place in the international trade.
Collections