Kamu yöneticilerinden algılanan mükemmeliyetçiliğin çalışan performansı ve kişi örgüt uyumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada iş yaşamı içerisinde bulunan çalışanların yöneticilerinden algıladıkları mükemmeliyetçiliğin çalışan performansına ve kişi-örgüt uyumuna etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmanın evreni olarak İstanbul Beyoğlu ilçesinde bulunan 339 kamu çalışanına ulaşılmış anket yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Uygulanan anket kişisel bilgiler, yöneticiden algılanan mükemmeliyetçilik ölçeği, kişi-örgüt uyumu ölçeği ve iş performansı ölçeğinden oluşmaktadır. Yapılan anketler neticesinde elde edilen verilere t-testi, tek yönlü (One way) Anova testi uygulanmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmış, sürekli değişkenler arasında pearson korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda yöneticiden algılanan mükemmeliyetçilik ölçeği beklenti ve takip olarak iki faktörlü belirlenmiş kişi-örgüt uyumu ve iş performansı arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Algılanan mükemmeliyetçiliğin demografik özellikler açısından karşılaştırılmış ve önemsenecek farklılıklara ise rastlanmamıştır. In this research, it is destined to investigate the effect of perceived perfectionism from the managers of the employees in business life and the effects of employee performance and person-organization harmony. 339 public servants in Beyoğlu District of Istanbul were contacted as the universe of the research and the data was obtained by survey method in this context. The questionnaire constists of personal information, the perceived perfectionism scale from the manager, person-organization scale and the scale of job performance. T-test, one way Anova test were applied to the data obtained from the surveys. Scheffe test was used as a complementary post-hoc analysis to determine the differences after the Anova test. Pearson correlation and regression analysis were applied between continious variables. As a result of the study, the perceived perfectionism scale from the maganer was found as two factored which were `expectation and pursuit` and a meaningful relationship between person-organization harmony and job performance were stated. The perceived perfectionism which was compared in demographic characteristics and it was observed that there was no significant differences among them.
Collections