TÜRKİYE`DEKİ SİYASİ PARTİLERİN KAMPANYA ŞARKILARININ BİR ANALİZİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kampanya şarkıları, siyasi partilerin, seçim kampanyalarındaki önemli propaganda araçlarındandır. Türkiye'de 1973 genel seçimlerinde ortaya çıkan bu şarkılar, günümüzde etkisini korumaya devam etmektedir. Çalışmada, Türk siyasi partilerin kampanya şarkıları, söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir.Söylem analizi yöntemi, metinde yer alan ifadelerin arka planda kalan anlamlarına odaklanır. Çalışmada bu araştırma yöntemi, birinci bölümde detaylı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümde; siyasal iletişim, propaganda, siyasal propaganda araçları, siyasal propaganda ve müzik ilişkisi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise kampanya şarkılarının söylem analizi yer almıştır.Çalışma, 1973-2019 yılları arasında yapılan seçimleri kapsamaktadır. Çalışmanın amacı, kampanya şarkılarının geri planda yatan ve açık şekilde görülmeyen anlamlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda kampanya şarkılarının sözleri analiz edilmiştir ve sosyal gelişmelerin kampanya şarkıları üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada kampanya şarkılarının; sosyal yapı, cinsiyet rolü, toplum algısı, ekonomik gelişmeler, dış politika vb. konular hakkında önemli ipuçları veren bir işleve sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışma, kampanya şarkıları konusunda literatüre büyük bir katkı sağlamaktadır. Campaign song is one of the important propaganda tools of political parties in election campaigns. First examples of Turkish campaign songs emerged in the 1973 Turkish general election. In this study, campaign songs of Turkish political parties was analysed with discourse analyse method.The discourse analyse method, focuses on phrases's connotation on text. The method is analysed in detail in first section of this study. Political communication, propaganda, tools of political propaganda, relationship between political propaganda and music are analysed in second section. Discourse analyse of campaign songs, took place in the third section.This study covers the elections held between 1973 and 2019. The purpose of this study is to reveal the background meanings of campaign songs. With the purpose, lyrics of the campaign songs are analyzed. Also, the effect of social developments on campaign songs is tried to be determined. In this study, campaign songs are concluded that it has a function that gives important clues about; social structure, gender role, perception of society, economic developments, foreign policy etc. Also, the study makes a significant contribution to the literature on campaign songs.
Collections