Din görevlilerinin mesleki yeterlilik algıları ile yaşam doyumu ve duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkilerinin incelenmesi (İstanbul örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesindeki Din görevlilerinin mesleklerini yaparken duygusal zekâlarını kullanıp kullanmadıkları, duygusal zekâlarının mesleklerine etkileri, duygusal zekâ ile Din görevlilerinin mesleki yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve Duygusal zekânın Din görevlisinin yaşamına ve mesleğine olumlu yönde katkı sağlayıp sağlamadığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2019 yılı İstanbul ilinde Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde görev yapmakta İmam-Hatipler ve Müezzin Kayyumlar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, İstanbul ili Zeytinburnu, Fatih, Beşiktaş, Üsküdar ve Bakırköy ilçeleri ve bu ilçelerin müftülüklerinde yapılan aylık mutat toplantılara katılan, tesadüfi olarak seçilen 306 İmam Hatip ve Müezzin-Kayyum oluşmaktadır. İstanbul'un 39 ilçesi arasında bu ilçeler seçilirken her gruptan caminin (A, B, C ve D grubu camiler) olması dikkate alınarak seçilmiştir. Çalışmada Kişisel bilgi, Yeterlilik, Duygusal zeka ve Yaşam doyumu anketleri kullanılmış olup, SPSS 22.0 veri analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; mesleki alan bilgi ve becerisi alt boyutu ile mesleki yeterlilik ölçeğinin toplam puanı açısından anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Bunun yanında görev yapılan cami grubuna göre yalnızca yaşam doyumu ölçeğinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca katılımcıların yaşına göre yalnızca mesleki alan bilgi ve becerisi alt boyutunda anlamlı bir farklılık görülmüştür. Mesleği seçme nedenine göre duygusal zeka ölçeğinde anlamlı bir farklılık görülmemiş olup katılımcılardan evli olanların yaşam doyum ortalaması bekârların ortalamasına göre daha yüksek bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Din Görevlisi, Mesleki Yeterlilik, Yaşam Doyumu, Duygusal Zekâ, Diyanet İşleri Başkanlığı, In this study, it has been aimed to investigate whether religious officials within the Presidency of Religious Affairs use their emotional intelligence, to examine the effects of emotional intelligence on their professions, the relationship between emotional intelligence and the professional competencies of Religious officials, and whether Emotional Intelligence contributes positively to the life and profession of Religious officials while doing their profession. This study is a descriptive study in relational screening model. The universe of the study is Imam-Hatipler and Muezzin Trustees, who work in the Presidency of Religious Affairs in Istanbul in 2019. The sample of the research consists of 306 Imam Hatip and Muezzin-Trustees who were selected randomly, who attended monthly regular meetings held in Zeytinburnu, Fatih, Beşiktaş, Üsküdar and Bakırköy districts of Istanbul and the mufti of these districts. While selecting these districts among 39 districts of Istanbul, they were selected considering that there are mosques (A, B, C and D group mosques) from each group. In the study, Personal Information, Competence, Emotional Intelligence and Life Satisfaction Questionnaires were used and SPSS 22.0 data analysis was used. According to the results obtained; a significant difference has beeb found in terms of the total score of the professional field knowledge and skills sub-dimension and the professional competence scale. In addition, it has been seen that there has been a significant difference only in the life satisfaction scale according to the mosque group served. Also, according to the age of the participants, there has been a significant difference only in the professional field knowledge and skills sub-dimension. There was no significant difference in the emotional intelligence scale according to the reason for choosing the profession, and the life satisfaction average of those who has been married from the participants was higher than the average of the singles.Keywords: Imam, Professional Competence, Life Satisfaction, Emotional Intelligence, Presidency of Religious Affairs
Collections