Tedarik zinciri yönetiminde satınalma fonksiyonu ile işletme performansı arasındaki ilişki ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde tedarik zinciri yönetiminde önemli bir yere sahip olan satınalma fonksiyonu işletmeler için stratejik bir yere sahiptir. Bu çalışmada satınalma fonksiyonunun stratejik gelişimi olan stratejik satınalma ile tedarikçi geliştirme ve işletme performansı arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca tedarikçi geliştirme faktörlerinin işletme performansı arasındaki ilişki de ölçülmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde tedarik zinciri yönetimi, satınalma fonksiyonu ve satınalma fonksiyonu bağlamında stratejik satınalma kavramları ile ilgili literatür bilgileri verilmektedir. İkinci bölümde satınalma fonksiyonunun önemli bir unsuru olan tedarikçi geliştirmeye ilişkin teorik bilgiler sunulmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise araştırmanın metedolojisi ve çalışma sonucunda elde edilen bilgiler aktarılmaktadır. İstanbul Sanayi Odasına kayıtlı toplam 102 işletme üzerinde kantitatif araştırma yöntemleri kullanılarak bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda stratejik satınalma ile tedarikçi geliştirme uygulamaları ve stratejik satınalma ile işletme performansı arasında anlamlı ve aynı yönlü ilişkilere ulaşılmıştır. Ayrıca tedarikçi geliştirme uygulamaları ile işletme performansı arasında da anlamlı ve aynı yönlü ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Purchasing function, which has an important place in supply chain management today, has a strategic value for businesses. In this study, it is tried to determine the relationship between strategic purchasing, supplier development and business performance. Also, it is measured whether determine the relationship between the supplier development factors and business performance. In the first chapter of the study, literatüre data about supply chain management, purchasing function and strategic purchase has been given. In the second chapter of the study, theoretical information on supply development which is an important element of the purchasing function has been given. In the third chapter of the study, the methodology of the research and information obtained in the study have been given.The research has been carried out on 102 big firms registered in İstanbul Chamber of Industry and quantitative research methods have been used. As a result of this research, meaningful relation on both between strategic purchase and supplier development applications and between strategic purchasing and business performance have been found. Also, meaningful relation has been found between supplier development applications and business performance too.
Collections