Turist rehberliği eğitimi kapsamındaki uygulama gezilerinin incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin düzenledikleri turların başarısı büyük oranda destinasyondaki turist rehberinin performansına bağlıdır. Turist rehberlerinin kaliteli hizmet sunumu destinasyon ve ülke imajı için son derece önemlidir. Bu bağlamda turist rehberliği eğitimi oldukça önemli bir konu olmakta ve çalışmanın konusunu turist rehberliği eğitimi kapsamında yer alan yurtiçi uygulama gezileri oluşturmaktadır. Araştırmada turist rehberliği eğitimi kapsamında yer alan yurtiçi uygulama gezilerinin yeterliliğini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, çalışma uygulama gezisine katılan öğrencileri, turizm/turist rehberliği bölümü akademisyenleri ile sektörde çalışan turist rehberlerini kapsamaktadır. Karma araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen çalışmanın nitel kısmında, akademisyenler ve turist rehberlerinin görüşlerine yer verilmiştir. Bu noktada, çalışmanın diğer amacı, akademisyenler ve turist rehberlerinin uygulama gezileri ile ilgili görüşleri arasında fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın nicel kısmında ise, öğrencilere uygulanan anket sonucu elde edilen veriler ışığında; uygulama gezisi ile ilgili eğitim, tur kalitesi, tur programı, turdan beklenti, motivasyon, tur memnuniyeti ve mesleki tutum değişkenleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürdükleri turist rehberliği yurtiçi uygulama gezilerinin oldukça önemli, gerekli ve yeterli olduğunu, öğrencilerin motivasyonunu arttırmak, yorgunluk ve konsantrasyon kaybı gibi durumlarla karşılaşmamak için uygulama gezilerinin bölge bölge yapılmasının daha uygun olduğunu ve uygulama gezilerinin başında bulunan turist rehberlerinin bilgi birikimi ve donanımının yeterli olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, uygulama gezisi ile ilgili eğitim, tur kalitesi, tur programı, turdan beklenti, motivasyon, tur memnuniyeti ve mesleki tutum değişkenleri arasında ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda da uygulama gezilerine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. The success of tours arranged by travel agencies and tour operators depends mostly on the performance of tourist guides. Their performance can affect the image of a destination and a country. In this context, the tour guidance education is a quite important topic and the topic of this dissertation is determined as domestic tour guidance training tour. The purpose of this study is to determine the qualification of domestic tour guidance training tour which is a part of the tour guidance education. In this sense, this study is focused on the opinions of tourist guiding students, academicians and profesional tourist guides. In this study, mixed methods resarch is applied and the qualitative research is conducted through academicians and professional tourist guides. At this point, another purpose of this study is to reveal whether the ideas of academicians and professional tourist guides are different or not. Also, in the quantitative research of this study, the questionaire is applied to tour guidance students. In consideration of aquired data, it is aimed to determine relationships among education, tour quality, tour programme, expectation, motivation, tour satisfaction and vocational attitude. According to the results, domestic tour guidance training tours are quite important, necessary and sufficient; should be divided into regions to increase the motivation of students and to avoid tiredness and concentration loss etc. It is also found out that knowledge of tourist guides in domestic tour guidance training tour are sufficient. Besides, there are positive relationships among education, tour quality, tour programme, tour expectation, motivation, tour satisfaction and vocational attitude. In parallel with the results of this dissertation, some recommendations were made about domestic tour guidance training tour.
Collections