Kazancı-Gümüşova otoyolu II.kısmının mühendislik jeolojisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZ -Bu çalışma, Kazancı-Gümüşova otoyolu İkinci kısmının mühendislik jeolojisi incelemesini kapsamaktadır. Çalışma, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Ensti tüsü, Uygulamalı Jeoloji Programı 'nda, `Yüksek Lisans Tezi` olarak hazırlanmıştır. İnceleme alanı ve yakın dolayında en yaşlı birim, Eosen 'e ait Kusuri formasyonudur. Bu formasyon Akçakoca üyesinin kumtaşı-marn ardalanmasmdan, Sürmeli üyesinin volkanik kırıntıları ve aglomera düzeylerinden oluşmakta dır. Bunun üzerine, bir diskordans düzlemi ile pliyosen yaşlı, karasal çökellerden oluşan siltli killer, killer, killi siltli kumlar ve çakıllar içeren Örencik formasyonu gelir. Çalışma alanındaki yarmalar bu formasyonda açılmış tır. Yapılan deneyler sonucunda bulunan jeoteknik özelliklere göre, yarma malzemelerinin önemli kısmının dolgu malzemesi olarak uygun olduğu bulunmuş ve rezervleri hesaplanmıştır. Yarmalardaki mavi ve yeşil killer, yüksek plastisite ve şişme potansiyeline sahip olduğu için dolgu yapımına uygun değildir. Yeraltı su seviyesinin yüzeye yakın olması nedeniyle drenaj önlemleri uygulanarak 15m!den yüksek yarmalarda 1/4 şev eğiminde gerekli stabilite sağlanabilecektir. ABSTRACT -This study was carried out in the second section of Kazancı-Gümüşova Motorway Project as Master of Science Thesis under applied geology programme of the Istanbul University Scientific Institute. In the study area the oldest unite is Kusuri formation which is Eocene aged. This formation consists^ of sand stone - marl alternation of Akçakoca sub-unite and pyroclastic rocks and agglomerates of Sürmeli sub-unite. Kusuri formation is overland by terrastrial deposits^of Örencik formation which are silty clay, clay, silty sand and gravel with an angular un- formity. All of the cut areas of the motorway were excaved in these terrestrial deposists. After loboratory analysis acording to the geotecnical properties, it has been decided that most of the materials coming out from the cut areas are suitable as fill material. The quantity of these suitabla materials was calculated as well. Blue and green clays form these our areas dua to having high plasticity and swelling potantial one unsitable materials for filling purpose. İn the cut areas deeper than 15m. in respect of slope stability, in addition to improving the drainage conditions of the slope, the slope itself should be cut with an angle of 1/4.
Collections