Kazancı-Gümüşova otoyolu III.kesimiminin mühendislik jeolojisi ve kullanılan malzemelerin jeoteknik özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KAZANÇ I-GÖHÜŞOVA OTOYOLU III. KESİMİNİN MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ VE KULLANILAN MALZEMELERİN JEOTEKNİK ÖZELLİKLERİ ÖZristanbul üniversitesi, Fen Bilimleri EnstitüsürUygulamal i Jeoloji programında, `Yüksek Lisans Tezi `olarak hazırlanan bu çal ışma8Kazancı- Gümüşova Otoyolu üçüncü kısmının Mühendislik Jeolojisi incelemesi ve otoyolda kullanılan malzemelerin mühendislik özelliklerinin bel i i - lenmesini kapsamaktadır, inceleme alanındaki en yaşlı bi rim,£osen yaşlı Yeşilyayla ve Beş kardeşler Formasyonudur.Bu formasyon 1 ar, kurntaşı -marn ardal anmasından ve volkanik kırmtı-aglomeralardan oluşmaktadır. Bunun üzerine, diskor- dans ile pliyosen yaşl ı., karasal çekellerden ibaret olan si İti i killer ki 1 ler, ki 1 1 i-si İti i kumlar ve çakıllar içeren örencik Formasyonu gel- mektedi r. Yapılan deneylerin değerlendirilmesi sonucunda malzemelerin jeo- teknik özellikleri bulunmuş, yarmalardan çıkan malzemelerin de kulla nıma uygun olup-olmadığı saptanarak uygun olanların rezerv hesapları yapı Imıştı r. Otoyol boyunca yarmalarda zaman-zaman bazı seviyelerden çıkan mavi-yeşil kil ler, yüksek plastisite ve şişme potansiyeline sa hip oldukları için dolgu yapımında kul! anı İmam iş, sadece şev düzenleme si sırasında nebati toprak olarak kullanılmıştır. Yeraltı su seviyesinin yüzeye yakın olması nedeniyle drenaj ön lemleri uygulanmış ve 15m.den yüksek yarmalarda 1/3 şev eğimi verile rek gerekli stabi 1 itenin sağlanmasına çalışılmıştır. KAZANCI-GUMUSOVA MOTORWAY ENGINEERING GEOLOGY OF SECTION III GEOTECHNICAL AND PROPERTIES OF MATERIALS FOR USE IN THE MOTORWAY ABSTRACT: This work comprises the examination of the engineering geology of section III and the geotechnical properties of the materi als for use in the Motorway, prepared for the basis of a Master's The sis at Istanbul universi ty, Institute branch of Science Knowledge, Prog ramme of Practical Geology. Eosen age being the oldest in the area Yeşilyayla and Beşkardeşler Formations. This formations were formed by the sedimentary sequence of sandstones, muds tones, marls and volcanogenic elastics and agglomerates. Pliyosen age Örencik Formation comes in this formation with unconfo! - rnity and contains typical continental deposits represented by weakly cemented conglomerates, sands tones, si ltstones and claystones. After a claser examination of the test results the geotechnical properties of the materials, established the sui tabiiity/unsuitabili ty of materials from the cut areas,and the suitability of the borrow pits materials reservs.On occasions the exavated, gray-blue clays from the motorway alignment had a high plastisity and were moisture sensitive (swelling). For this reason they couldn't be used for the construction fill position and required gentle slope design in the final insitu. The ground water table is very near the surface on this section. For this reason extra drainage designs and side slopes decreased to i in 3 for stabiiition. in more than 15m.embankments.
Collections