İstanbul limanlarına alternatif liman yeri saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI. ÖZET İstanbul Limanlarına alternatif liman yeri saptanması. 1980 yılı sonrasında uygulanan dışa açık liberal politikalar sonucu dış ticaret hacminin artma sıyla denizcilik sektörümüzün önemi daha da artmıştır. Ülkemizde de tercih edilmiş olan `Serbest Piyasa Ekonomisi` ile globalleşme dediğimiz `Dünya Ekonomisi ile Uyum ve Bütünleşme` için yürütülen çalışmalarda esas amaç; Dünya çapın daki deniz ilişki ve ticaret sektöründe ikili ilişki ve çıkarlardan, başta taşımacılık pazarındaki payı mız olmak üzere olabildiğince yararlanmaktır. Dünyada yılda 4.3 milyar ton yük yer değiştirmektedir. Dünya Deniz Ticaret Filosunun top lam kapasitesi yaklaşık 603 milyon DWT'dur. Ve hepsi bir anda yüklendiklerinde, gemiler yakla şık 600 milyon ton yük alabilmektedir. Bu hesaba göre yılda 9 milyar ton yük limanlarda tahmil ve tahliye işlemlerine tâbi tatalmaktadır. Ülkemizin deniz yolu ile gerçekleşen dış ticaret hacmi son yıllarda önemli bir gelişme göster miş; 1990 yılında 59.1 milyon ton iken 1993 yılında 83.1 milyon tona yükselmiştir. Dünya çapındaki ticarî gelişmeler, değişik tür ve büyüklükteki gemiler için kayda değer bir kapasite yaratacak ve limanların önemini daha da arttıracaktır. Bu gelişmelere paralel, limanlan- mızdaki gerek teknolojik ve gerekse idare ve işletme eksikliklerinin giderilme çalışmalarına başlan ması gerekir. İstanbul limanı, gerek iç, gerek dış ticarette yük boşaltma veya yük yüklemede Türki ye'nin en önemli limanlanndandır. Ancak şehirle iç içe olması gelişmesine engel olmuştur. Ülke mizde konteyner elleçlenmesinin % 99'u Haydarpaşa Limanında gerçekleşmektedir. Limanlarda geleceğe yönelik yatırım yapılırken, gerçekleşen trafiğin yanısıra, gelecekteki tra fik tahminleri 1. derecede önem arzetmekte ve öncelikle ülke ekonomisinin hedefleri belirlenmeli dir. Buna paralel olarak, Trafik tahminlerinde limanın hinterlandındaki sosyo-ekonomik ve kargo akışı analizleri makro ve mikro projeksiyonların yardımıyla yapılmalıdır. Liman mevkiim tespit ederken, gemi büyüklükleri, trafik tahminleri ve coğrafi kriterler dikka te alınarak, limanın uluslararası standartlarda olması sağlanmalıdır. Seçilen alternatif liman, Hay darpaşa ile aynı ulaşım ağı ve hinterlanda sahip Tekirdağ Yeniçiftlik mevkiidir. Yapılan teknik ve mali analizlere göre, alt ve üst yapılar dahil, projenin toplam tutan 1.555.128.000 US $ tahmin edil mektedir. 151 VI. SUMMARY DETERMINATION OF AN ALTERNATIVE PLACE TO THE ISTANBUL PORTS As the result of the foreign, oriented liberal policies implemented after 1980, with the increa se in the foreign trade, the importance of the maritime commerce grew more. The main target in the efforts carried on for `free market economy`... which is also preferred in our country... and `conformity and integration with the world economy`... which is called globa lization... is to make use of teh bilateral relations and benefits in maritime commerce in the world, mainly our share in transportation market as much as possible. Every year, 4.3 billion ton loads are transported. The total capacity of the maritime commerce is approximately 603 million DWT, and, if they are all be loaded simultaneously, the ships can have a capacity of approximately 600 million ton loads. According to these accounts, every year 9 billion ton loads are handled with the process of loading and unloading. The foreign commerce capacity of Turkey realized by shipping have developed in the recent years, while it was 59.1 million ton in 1990, it increased to 83,1 millio ton in 1993. The commercial developments world wide will create a considerable capacity for the ships of various types ad sizes and will increase the significance of the ports even more. In line with these developments, we need to compensate for technological, administrative ad manegerial shortcomings with respect to loading and unloading. Istanbul Port is one of the most important ports in Turkey in either domesitic or foreign trade. Since it is intertwined with the city, it has not developed enough % 99 of container handling in Turkey is carried out in Haydarpaşa Port. While investing in the ports for the future, the current and future traffic estimations become vitally important. This being the case, targets of the economy must be determined in the first place. In line with this, the analysis of socio - economic factors in the hinterlands and cargo flow must be realized by the help of macro and micro projections. While determining the site of the port, attention should be given on the size of ships, traffic estimations and geographical criterion, and the port should be built according to the international standarts. The chosen alternative port site is Yeniçiftlik site, which have the same transportation network and hinterland in Tekirdağ. According to the technical and financial analysis, including the infra - arid superstructure, the total amount of the project is estimated as 1.555.128.000 US $. 152
Collections