İstanbul deniz ulaştırma sisteminin optimizasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI. ÖZET - SUMMARY İstanbul Deniz Ulaştırma Sisteminin Optimizasyonu İstanbul kentiçi yolcu trafiğinin her geçen gün hızla artması, yerleşim yerlerinin ve istihdam olanaklarının genişlemesi günlük katedilen mesafeyi arttırmıştır. Sosyo-ekonomik yapıdaki değişme insanların toplutaşm araçlarını kullanmak yerine, özel araç kullanımına yöneltmiştir. Köprülerin açılması ile karayolu ulaşım imkanını arttırmıştır. Daha önce iki yaka arasındaki bağlantıyı deniz ulaşım sistemi ile gerçekleştirebilen yolcular tercihlerini karayolu ulaşımına yöneltmişlerdir. Bu da tabii bir ulaşım yolu olan denizyolu ulaşımının kullanım oranım düşürerek karayolu ulaşımının kul- lanırlığını özellikle özel araç ile yapılan yolculukları arttırmıştır. Tüm bu olumsuz gelişmeler ulaşım sorununu ortaya çıkarmaktadır. İstanbul'un zengin kıyı potansiyeli dikkate alındığında deniz ulaştırma sisteminin ütilizasyon oranının çok düşük olduğu görülmektedir. Deniz ulaştırma sistemi kıyıdan - kıyıya ulaşım sağladığı için toplutaşm sistemleri ile beslenmesi gerekmektedir. Sistemler arası koordinasyonun olmayışı ve sistemlerin birbirini beslememesi yolcuların toplutaşm araçlarıyla ulaşımını zorlaştırmaktadır. Bu olumsuzluklar yolcuların özel araç kullanımım aşın ölçüde yaygınlaştırarak ulaşım sorununa hızlı bir ivme kazandırmaktadır. Ulaşım sorununu gidermek amacıyla yeni yolların açılması, var olan yolların genişletilmesi, yeni köprülerin kurulması gibi yaklaşımlarda bulunmak yeni ve ekonomik olmayan yatırımlar gerektirecektir. Bu nedenle İstanbul ulaşımındaki tüm alt sistemler incelenerek özel araç yolcularının deniz ulaştırma sistemiyle taşmabilirliği araştırılmıştır. Ev-iş amaçlı yolculuk ların özel araçlı ve denize paralel karayolları üzerindeki yolculuklar esas alınarak, karayolu ve deniz yolu sistemleri için toplam maliyetler belirlenmiştir. Sözkonusu yolcuların halen atıl kapasite ile yolcu taşıyan deniz ulaştırma sisteminin ütilizasyon oranını arttırarak sistemin optimum kullanabilir- liği ve yeni yatırım gereksinimi duyulmadan ülke ekonomisine katkıları araştınlmıştır. 77 V. SUMMARY The Optimization of The Sea Transportation in Istanbul. The rapidly, ever - increasing inner - city traffic of the passangers, the expansion of both resi dential areas and opportunites of employment has augmented distances travelled daily changes expe rienced in the socio - economic structure of the society has led people to use their private cars inste ad of public transportation. By means of the opening of the two bridges possibilities of land transportation has increased. Passengers who could previously travel from one side to the other using sea transportation system have turned to highway transportation. This has increased the use of land transportation and especi ally the number of jaurneys made in private cars, reducing the rate of the use of sea transportation which is a natural means of transportation. All these negative developments have brought about the transportation problem. Taking into consideration the rich coastal potential of Istanbul. It is apparent that the utiliza tion rate of sea transportation system is so poor. However, as the sea transportation system provides only a coast to coast transport, it is necesarray that it be supported by public transportation system. Since there is no coordination among these systems and since the systems do not link each other, it becomes difficult for assengers to travel by public transportation. These negative* sides of the matter have accelerated the transport problem, causing passengers to excessively use their own vehicles. The construction of new highways, the extension of allerady existing ones, the construction of new bridges in order to solve the problem is an approach which calls for new investments that are not economical. Therefore all available systems in Istanbul have been surveyed and the feasibility of the transport of private car owning passengers by means of sea transportation has been studied. Based on journeys of commuters by car on highways parallel to the coastal zone total costs of land and sea transportation systems have been determined. Finally, the system has been investigated from the point of view of its optimum feasibility which could be achieved by increasing the utilization rate of sea transport system carrying passen gers at an idle capacity. It was assumed in this study that the contribution of the system to the natio nal economy would be without any further investments. 78
Collections