Güneydoğu Anadolu Bölgesinde mobilya endüstrisinin gelişimi üzerine incelemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mobilya endüstrisini doğrudan etkileyen imalat sanayi ve teknolojik gelişmelerin yanısıra, Bölgenin kendine has,sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı da incelenerek mobilya endüstrisinin gelişimini ne şekilde etkilediği ortaya konmuştur. Araştırma, DİE'nin verilerinin de değerlendirilmesi sonucu tesbit edilen farklı gelişmişlik düzeyinde olan Gaziantep, Diyarbakır ve Mardin olmak üzere üç pilot ilde anket, araştırma ve gözlemlere dayanılarak yapılmıştır. Bölge mobilya endüstrisinin gelişimi ile ilgili olarak, üretici kuruluşlar, pazarlama kuruluşları ve tüketicilerin durumu incelenmiştir.Bu amaçla; üretici kuruluşların; hammadde, teknoloji, kapasite, personel durumu vs. Pazarlama kuruluşlarının yapısı ve sorunları, tüketicilerin beklentileri, sosyal, ekonomik ve piskolojik durumları ortaya konmuştur. Sonuçta, Bölge'deki mobilya işletmelerinin henüz şirketleşme sürecini tamamlayamadıkları,%87'sinin hala küçük ölçekli işletme olduğu, teknolojik düzey, kapasite kullanımı, hammadde, üretim, pazarlama, finans ve kalifiye personel konusunda önemli sıkıntıları olduğu görülmüştür. Ayrıca tüketicilerle ilgili olarak yapılan gözlemler sonunda, bilinçli tüketim yapılamadığı, sosyal ve kültürel ekonomik düzey bakımından mobilya endüstrisinin gelişimini olumlu yönde etkileyebilecek bir tutum olmadığı gözlenmiştir. 78 By examining not only manufactured Industry directly bat olso Region's specific culture economical realitiesnere appreciated that how they influerethe furniture Industry, development Research was formed on support research and observations alone in tree cities mainly Mardin, G.Antep and Diyarbakır which have different development level supported by evidancey reported by `DİE`(States Statistics Institude) Region has been itemized with it's marketing companies, production componies and consumers, linket to furniture Industury development so, production company, raw material technological capacity and personel situation, maketing companies structure and poroblems, consumers inguries alemans, social economical and psychological siruantions, as for as possible, were examined, As a result, furniture companies in the region haven't companied yet; and 87 percent of are stil small scales ones with important problems about new technology, capacity usege raw material, production, marketing finance and experiesced personel. According to observations done focused on consumers, Aconscious consumption hasn't been witnessed, social and cultural position of the region is a disadvantage tendence for furniture industry development. 79
Collections