İ.Ü. Orman Fakültesi, Araştırma ve Uygulama Ormanı`nın yol şebekesi ve nakliyat planlamasının yapılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V. ÖZET Bu çalışmada İ.Ü. Orman Fakültesi Araştırma ve Uygulama Ormanı 'nın yol şebekesi ve nakliyat planlanması yapılmıştır. Bu amaçla genel orman yol şebeke ve nakliyat (transport) planlamaları esaslarından yararlanılmıştır. Yol güzergahlarının etüdünde, planlama çalışmalarında faydalanılmak üzere, bölgedeki arazi yapısı incelenmiştir. Sözkonusu alanın 1/5000 ölçekli ortofoto haritası bilgisayar ortamında sayısallaştırılarak sayısal arazi modeli oluşturulmuştur. Oluşturulan sayısal arazi modelinden yararlanılarak eğim ve bakı haritaları bilgisayar ortamında yapılmıştır. Yol şebeke ve transport planlarının yapılmasında eğim ve bakı haritalarından yoğun şekilde yararlanılmıştır. Projesi yapılan yol şebeke planı 815.76 ha orman alanını kavrayacak şekilde düzenlenmiş ve bu amaç için 39+275 km uzunlukta bir yol ağı oluşturulmuştur. Buna göre ulaşılan yol yoğunluğu miktarı 48,15 m/ha olmuştur. Yol şebeke planını oluşturan yolların ihtiyaç duyduğu sanat yapılarının cinsi ve miktarları belirlenmiştir. Bu amaçla 3830 m uzunlukta 0 60 cm'lik büz, 400 m uzunlukta 0 80 cm'lik büz ve 26 adet 2,5 m x 2,5 m'lik kutu menfez ihtiyacı olduğu belirlenmiştir. Yol şebeke planını oluşturan yolların stabilize kaplamalı B tipi orman yolu standartlarında olması kararlaştırılmıştır. Projesi yapılan yol şebeke planının 1996 yılında başlayarak Ormancılık Ana Plan hedefi 2009 yılına kadar 14 yıl içinde gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Buna göre yeni yol, büyük onarım, üst yapı ve sanat yapısı çalışmaları için yapım programı yapılmıştır. Düzenlenen yol şebeke planı maliyet açısından da değerlendirilmiştir. Buna göre 1995 yılı rayiçleri ile yol şebeke planının toplam maliyeti 31.844.165.220 TL olarak hesaplanmıştır. Projenin yıllık maliyeti 2.274.583.273 TL/yıl ve yolların 1 km için 389.431.063 TL/km harcanması gerekmektedir. Ayrıca harita üzerinde yol şebeke planını oluşturan yollarda ana transport yönleri belirtilmiş ve sözkonusu alanda örnek bir sekonder transport planlanması yapılmıştır. Yapılan bu çalışma sonucunda, İ.Ü. Orman Fakültesi Araştırma ve Uygulama Ormanı Yol Şebeke Planı'nın inşası ile ormanın her tarafına eşit şekilde ulaşabilme imkanı sağlanacaktır. Buna göre üretim, rekreasyon, ağaçlandırma ve yangınlarla mücadele yanında, İ.Ü. Orman Fakültesi için büyük önemi olan eğitim, öğretim ve bilimsel çalışmalar daha kolay ve daha kısa zamanda gerçekleşecektir. 94 V. SUMMARY STUDIES ON THE ROAD NETWORK AND TRANSPORTATION PLANNING OF THE RESEARCH AND TRAINING FOREST OF THE FACULTY OF FORESTRY, UNIVERSITY OF ISTANBUL This study has been contucted in order to tuid a solution to the read network and transportation planning of the Research and Training Forest of the Faculty of Forestry, University of Istanbul. We have used the general principles of forest road network and transportation plannings for this purpose; and the topography has been studied first, to be used in route surveying and logging planning. The Digital Terrain Model (DTM) of the land being discussed, is formed by the digitization of the 1/5000 scaled ortophoto map of the land in the computer. Slope and aspect maps are designed in the computer by the digital terrain model. Slope and aspect maps are used intensively in making the road network and transport plans. The road network plan is designed to cover 815,76 ha forest area and 39+295 km road network has been formed for this purpose. As a result of the studies road density attained 48,15 m/ha. The type and quantity of the construction works has been required by the road network plan has been determind as 3830 m 0 60 cm concrete pipes, 400 m 0 80 cm concrete pipe and 26 pieces of 2,5 x 2,5 m box culvert. The roads that constitutes the network plan are decided to be the standart stabilized forest roads. The road network of which project has been done will be realized in 14 years, starting and 1996. This program covers the new construction, maintenance of the existing road, surfacing and all other construction work and all pipes, culverts. The designed road is also evaulated from the financial side. According to this, the total cost of the network plan is calculated to be 31.844.165.220 TL by the 1995 prices. We estimate that the annual cost of the project would be 2.274.583.273 TL/year and the unit cost of construction will be 389.431.063 TL/km. Additionaly, main transporttion direction are indicated on the map. As the result of the study, a possibility to reach the all sides of the forest equally by the construction of the road network plan of the Research and Training Forest of the Faculty of Forestry, University of Istanbul has been provided. According to this, besides the production, recreation, plantation and prevention to forest fires; education, training and scientific studies, which have great importance for the Faculty of Forestry, University of Istanbul, will be attained out more easily and shorter time. 95
Collections