Alemdağ Orman İşletmesinin Beykoz bölgesinde nakliyat planlaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V.OZET Bu çalışmada Alemdağ Orman İşletmesi Beykoz Bölgesinde Orman Nakliyat Planlaması yapılmıştır. Bu amaçla genel Orman Yol Şebeke ve Transport (Nakliyat) planlanmaları esaslarından yararlanılmıştır. Primer Transport Planlanmasının yapılmasında bölgenin Amenajman Planı, Silvikültür Planı, Yol Şebeke Planı verileri,mevcut makina ve işgücü kapasitesi, üretim şekli ve arazi yapısından yararlanılmıştır. Projesi yapılan yol şebeke planında mevcut yol uzunluğu 64 + 700 km, yapılacak yol uzunluğu 50 + 100 km,toplam yol uzunluğu ise 114 + 800 km'dir. Mevcut olan yollardan 5 1 + 500 km'si büyük onanma ihtiyaç göstermektedir. Bölgenin yol şebekesini oluşturan yollar, sanat yapılan bakımından yetersiz ve çoğunlukla üstyapısızdır. Bölge ormanları için Genel Kamyon yolu yoğunluğu 17 m/ha olarak hesaplanmıştır. Bugünkü kamyon yolu şebekesi yoğunluk itibariyle yeterli bulunmaktadır. Ormanda sistematik olarak Planlanmış bir sürütme yolu şebekesi yoktur. Bu amaçla örnek bir alanda Primer Transport Planlanması yapılmıştır. Yapılan bu çalışma sonucunda Beykoz Bölgesinde bölmeler içinde daha kolaylıkla çalışabilme olanağını sağlamak,iş verimini artırmak çeşitli zayiat miktarlarını azaltmak, mevcut makinaların daha verimli olarak kullanımını sağlamak, daha kaliteli ve fazla miktarda ürün üretimi ve çağdaş bir orman işletmeciliğinin yapılması sağlanmış olacaktır. 85 V. SUMMARY FOREST TRANSPORT PLANNING OF BEYKOZ REGION OF ALEMDA? FOREST ADMINISTRATION The Forest Transportation Planning m Alemdağ Forest Administration-Beykoz Region has been done in this study. The forest road network and trasportation planning principles have been made used of for this aim. The datas of manegement, silviculture, road network plans of the region, the current machinery and labour capacity, production type, land structure have been used for primer transport planning. The existing road lenght in projected road network plan is 64+100 km, the lenght of the road which will be constructed is 50+100 km and the total road lenght is 1 14+800 km. 51+500 km of the existing road requires to be repaired. Forest road structure of the roads network of the region are insufficient and mostly there are no super structure. The lenght of the truck road for the forests in this region has been calculated as 17m/ha. The existing truck road density is sufficient. There is not any skidding road network in the region. A primer transport planning has been prepared in a sample area. The results of this study will help us create much more labour efficiency, decrease the loses, use the existing machinery much more effectively, increase the quantity and the quality of the production and implement an up to date forest management. 86
Collections