Toplam kalite açısından 5S ve toplam verimli bakım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZ `TOPLAM KALİTE AÇISINDAN 5S VE TOPLAM VERİMLİ BAKIM` adı ile hazırlanan bu çalışmada öncelikle Kalite kavramı üzerinde durulmuştur. Kalite Kontrolden Toplam Kalite Yönetimine uzanan yönetim evriminin incelenmesi' ile Kalite Kontrol, Kalite Güvence, Toplam Kalite kavramları açıklığa kavuşturulmuştur. Toplam Kalite Yönetiminin başarı faktörleri 12 alt başlıkta özetlenmiştir. Basan faktörleri tedarikçi, müşteri, yönetici ve çalışanlar ile ilişkilendirilmiştir. Çalışmada Toplam Verimli Bakım (TVB) ve 5 S Toplam Kalite uygulamaları olarak ele alınmıştır. TVB ekipman verimliliğim etkileyen 6 büyük engeli kaldırmayı amaçlamaktadır. 5 S ise çalışanların temizlik ve düzenleme faaliyetlerine katılımım hedefler. TVB ve 5S'in uygulama adımlan ile bu kavramların kuruluş içinde nasıl yaygınlaştırılması gerektiğinin ele alındığı çalışmada son olarak 1996 yılı Avrupa Kalite Büyük Ödülü sahibi Brisa'daki TVB ve 5 S uygulamaları anlatılmıştır. ABSTRACT The study which is named as, `5S AND TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE WITH TOTAL QUALITY PERSPECTIVE` first concentrates on Quality Concept. Quality Control, Quality Assurance, Total Quality understanding are clarified through investigating management evolution till to TQM. Factors which are essential for a successful TQM program are summarized under 12 sub-topics. These success factors are in relation with supplier, customer, manager and employee. Total Productive Maintenance (TPM) and 5 S are regarded as TQM implementations in this study. TPM aims at eliminating six big losses which adversely effect equipment efficiency. On the other hand, target of a 5 S program is employee involvement to housekeeping activities. The study covers TPM and 5 S implementation steps and includes deployment program of these approaches in an organisation. TPM and 5 S implementations of 1996 European Quality Award Winner Brisa is also explained in the study. IV ÖZ `TOPLAM KALİTE AÇISINDAN 5S VE TOPLAM VERİMLİ BAKIM` adı ile hazırlanan bu çalışmada öncelikle Kalite kavramı üzerinde durulmuştur. Kalite Kontrolden Toplam Kalite Yönetimine uzanan yönetim evriminin incelenmesi' ile Kalite Kontrol, Kalite Güvence, Toplam Kalite kavramları açıklığa kavuşturulmuştur. Toplam Kalite Yönetiminin başarı faktörleri 12 alt başlıkta özetlenmiştir. Basan faktörleri tedarikçi, müşteri, yönetici ve çalışanlar ile ilişkilendirilmiştir. Çalışmada Toplam Verimli Bakım (TVB) ve 5 S Toplam Kalite uygulamaları olarak ele alınmıştır. TVB ekipman verimliliğim etkileyen 6 büyük engeli kaldırmayı amaçlamaktadır. 5 S ise çalışanların temizlik ve düzenleme faaliyetlerine katılımım hedefler. TVB ve 5S'in uygulama adımlan ile bu kavramların kuruluş içinde nasıl yaygınlaştırılması gerektiğinin ele alındığı çalışmada son olarak 1996 yılı Avrupa Kalite Büyük Ödülü sahibi Brisa'daki TVB ve 5 S uygulamaları anlatılmıştır. ABSTRACT The study which is named as, `5S AND TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE WITH TOTAL QUALITY PERSPECTIVE` first concentrates on Quality Concept. Quality Control, Quality Assurance, Total Quality understanding are clarified through investigating management evolution till to TQM. Factors which are essential for a successful TQM program are summarized under 12 sub-topics. These success factors are in relation with supplier, customer, manager and employee. Total Productive Maintenance (TPM) and 5 S are regarded as TQM implementations in this study. TPM aims at eliminating six big losses which adversely effect equipment efficiency. On the other hand, target of a 5 S program is employee involvement to housekeeping activities. The study covers TPM and 5 S implementation steps and includes deployment program of these approaches in an organisation. TPM and 5 S implementations of 1996 European Quality Award Winner Brisa is also explained in the study.
Collections