Aktif süspansiyonlarda kullanılan kontrol yöntemlerinin taşıtların dinamik davranışlarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET AKTİF SÜSPANSİYONLARDA KULLANILAN KONTROL YÖNTEMLERİNİN TAŞITLARIN DİNAMİK DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ Otomotiv sektörünün hızla gelişmesi ve rekabetin artmasından dolayı üreticiler, pazar paylarını arttırmak için üstün özelliklere sahip ürünler geliştirmeye yönelmiştir. Üzerinde çalışılan konulardan birisi de seyir konforunu sağlayan süspansiyonların geliştirilmesidir. `Aktif Süspansiyonlarda Kullanılan Kontrol Yöntemlerinin Taşıtların Dinamik Davranışlarına Etkileri` isimli bu tez çalışmasında, öncelikle taşıtların dinamik davranışları, süspansiyon parametrelerinin tayini gibi konular üzerinde durulmuştur. Ardından süspansiyon kontrolünde kullanılan PİD, LQR, Bulanık Mantık ve Kayan Kipli Kontrol yöntemleri tartışılmış ve bunlar çeyrek ve yarım taşıt modelleri üzerine uygulanmıştır Böylece taşıtın verdiği cevaplar karşılaştırılmıştır. Son bölümde yolcu koltuğu içeren tam taşıt modeli ele alınarak Kayan Kipli Kontrol uygulanmış ve simulasyon sonuçlan elde eddilmiştir Üç durum için inceleme yapılarak sonuçlar karşılaştırılmıştır XXI SUMMARY THE EFFECTS OF ACTIVE SUSPENSION CONTROL METHODS ON DYNAMIC BEHAVIOUR OF VEHICLES Due to the development in the automotive industry and the competition between companies, the manufacturers tended to develop advanced products in order to increase their market shares. One of the topics being held is the development of suspensions, which provide ride comfort. In the thesis named `The Effects of Active Suspension Control Methods on Dynamic Behaviours of Vehicles`. firstly subjects such as the dynamic behaviour of vehicles and determination of suspension parameters are considered. Then PID, LQR, Fuzzy Logic and Sliding Mode Control laus are discussed and these laws are implemented on quarter and half car models So the responses of the models are compared. In the final section, a Sliding Mode Control applied full car model having a passenger seat is considered and simulation results are obtained. Three cases are studied and the results are compared XXII
Collections