Taşıtlarda yanal kayma ve kontrolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TAŞITLARDA YANAL KAYMA VE KONTROLÜ Otomotiv sektörünün hızla gelişmesi ve rekabetin artmasından dolayı üreticiler, Pazar paylarım arttırmak için üstün özelliklere sahip ürünler geliştirmeye yönelmiştir. Üzerinde çalışılan konulardan birisi de otomobillerin sürüş konforunu etkileyen, özellikle virajlarda görülen bir kararsızlık durumu olan yanal kaymanın önlenmesidir. `Taşıtlarda Yanal Kayma ve Kontrolü` isimli bu tez çalışmasında, öncelikle taşıtın dinamik iki serbestlik dereceli matematiksel modeli oluşturulmuştur. Önce bu modele yanal kaymayı engelleme amacı ile PID kontrolcü, sonra Kayan Kipli Kontrol uygulanmıştır. MATLAB simülasyon programı ile taşıtın yanal kayma eğilimi görülmeye çalışılmış, sonuçları grafiksel olarak açıklanmış, çalışmanın sonunda kontrolcü başarısı tartışılmıştır. SUMMARY SIDESLIP AND ITS CONTROL ON VEHICLES Due to the rapid development and increasing competition in automotive industry, manufacturers tend to produce high quality products in order to increase their market shares. One of the subjects that is under study is the preventing of sideslip which is an unstable event in bends that effect the ride comfort of automobiles. In this thesis named `Sideslip and Its Control on Vehicles`, firstly the mathematical model of a 2dof vehicle model was developed. Then, PID and Sliding Mode Control was applied in order to reduce the effects of sideslip. The sideslip tendency was observed with the aid of a simulation program, MATLAB. The results are explained graphically, and the success of the controller is discussed. 1C.tw?££S£
Collections