Web 2.0 standartlarının e-öğretim modellerine etkileri ve örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet üzerinden öğretim faliyetlerinin başlangıcı ilk ağ deneyimlerine dayanmaktadır. İlkbüyük ağlardan olan ARPANET(Advanced Research Projects Agency Network- GelişmişAraştırma Projeleri Acentelik Ağı), Amerika'daki dört üniversite arasında kurulmuştur. Kısasürede başka bilgisayarlar da aynı ağa bağlanarak internetin ilk yapılanmasınıgerçekleştirmişlerdir. İnternet ilk kuruluşunda yeni bir teknoloji iken, bugün bir platformolarak kullanımaktadır. İnternetin sağladığı platform sayesinde farklı sektörlerde farklıteknolojiler geliştirilmektedir. Diğer taraftan yeni yetişen nesiller iletişim teknolojilerini veözellikle interneti sıklıkla kullanmaktadırlar. İnternetten müzik dinleyip arkadaşlarıylayazışırken ödeviyle ilgili bir konuyu arayan veya sadece merak ettiği için bir konu üzerindeuzun bir yazıyı okuyan yeni bir nesil yetişmektedir.İnternetin kullanım süresinin ve kullanıcı sayısının artması web üzerindeki uygulamalar?ndeğişimine sebep olmuştur. Web sitelerinin yayınlandığı ilk yıllarda internet bir gazete gibitek yönlü bir iletişim aracı olarak kullanılırken, daha sonra karşılıklı etkileşimin varlığı farkedilmiştir. Bir konferansta internetin geleceği tartışılırken internet etkileşiminden bahsedilmişve kapsadığı gelişmelerin tümüne Web 2.0 adı verilmiştir. Tezin ilk bölümünde Web 2.0'ın veWeb 2.0 standartlarının ne olduğuna dair bilgiler bulunmaktadır. Web 1.0 ile Web 2.0standartlar? aras?ndaki farkl?l?klar örnekler üzerinde gösterilmektedir. Web 2.0 standartlar?ylaberaber yeni türetilen mashup, captcha, widget gibi araçların işlevleri anlatıldıktan sonra Web2.0 sitelerinin teknik altyapısını oluşturan AJAX hakk?nda bilgiler verilmektedir.Web 2.0 standartlarını kullanarak oluşan sosyal ağlarda yapılan en önemli etkinlikpaylaşımdır. Paylaşım beraberinde gönüllü öğrenme ve kollektif akıl üretme gibi kavramlarıgetirmektedir. Tezin ikinci bölümünde Web 2.0'? tan?mlayan özellikler'in e-öğretimmodellerinde uygulanabilirliği anlatılmaktadır. Wikipedia, Edu 2.0 gibi somut örneklerüzerinden gidilerek gelecekte nas?l bir e-öğretim modeli olabileceğine dair görüşler yineikinci bölümde bulunmaktad?r. Ayr?ca E-öğretim 2.0 konusundaki görüşlere yer verilmiştir.Tezin son bölümünde ise Akademist adl prototip uygulamadan ? bahsedilmektedir.Uygulamanın amacı Web 2.0 standartlarına uygun tasarlanıp akademik konularda paylaşımlaryapan bir internet topluluğu yaratmaktır. Uygulaman?n özelliklerinden ve daha önce verilenörneklerden yola ç?karak Web 2.0 standartlar?n?n e-öğretim modellerine etkileri son bölümdetartışılmıştır. The birth of learning activities via internet dates back to the first web expriences. Consisted ofthe first wide webs, ARPANET (Advanced Research Projects Agency Network) wasestablished by four American universities. Shortly after, some other computers connected tothe network and thereby formed the first internet configuration. While, at the outset, internetwas a new technology, today it serves as a platform. Thanks to the platform that internetoffers, various technologies in various sectors has been developed. On the other hand, therising generations frequently use communication technologies and internet. A new generation,who listen music via internet, chatting with their friends, searching for a subject related totheir assignments and reading a long text just out of criosity, is rising.The increase in the internet usage time and in the number of internet users has called forth achange in Web applications. While internet used to be employed as a one-way communicationtool like a newspaper, later the existence of mutual interaction was realized. Internetinteraction was mentioned while the future of internet was being discused in a conference andall the developments enclosed was titled as Web 2.0. In the first chapter of the thesis,necessary information regarding Web 2.0 and its standards is presented. The differencesbetween the standards of Web 1.0 and Web 2.0 are illustriated with examples. Afterrepresenting the functions of the tools such as mashup, captcha, widget which have beennewly created with the introduction of Web 2.01 standards, some information about AJAX,which forms the basis of Web2.0 technical infrastructue is presented..The most important activity carried out in the social networks constructed by using Web 2.0standards is sharing. Sharing brings about voluntary learning and generation of collectivereason. What is explained in the second part of the thesis is the applicability of the featureswhich defines Web 2.0 to the e-learning models. You can also find some statements about thefuture of this e-learning model based on concrete examples in chapter two. In addition, youcan find a part in this part reserved to the comments on the e-learning 2.0.In the last part of the thesis, there is some information about the prototype application namedas Academist. The aim of the application is to create an internet community designed inaccordance with Web 2.0 standards and doing academic sharings. The impacts of Web 2.0standards on the e-learning models are discussed on the last chapter depending on the featuresof the application and the examples presented before.
Collections