Hazar denizinde TRACECA ile uyumlu yeni bir aktarma terminali modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz ekonomi anlayışı üretmek kadar, ürünü pazara zamanında ve güvenli bir şekilde ulaştırma konsepti üzerinde kurulmuştur. Bu konseptte düşük maliyet ve güvenli seyirden dolayı uzun mesafeler için deniz taşımacılığı tercih edilmektedir. Fakat ürünün kapıdan- kapıya ulaştırılmasında tek başına deniz taşımacılığı yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle, çağdaş taşımacılık anlayışında bir ürünün taşınmasında hem demiryolu, hem denizyolu, hem de karayolunun kullanıldığı, kombine taşımacılık kavramı ortaya çıkmıştır.Bir taraftan büyüyen küresel ticaret, diğer taraftan gelişmekte olan ulaştırma sektörü, dünyada küresel ulaşım koridorları oluşturulmasını tetiklemiştir. Bu süreç, oluşan kıtalararası ulaşım koridorları üzerinde söz sahibi olabilmek için bazı ülkeleri rekabete sürüklemektedir. Böylece, uygun gördükleri güzergâhlarda ulaşım koridorları planlamakta ve hayata geçirmektedirler. Bu kapsamda, bu ülkeler, bölge ülkeleriyle mali, ticari ve teknik anlaşmalar imzalamaktadırlar. Bu anlaşmalardan biri de ekonomik soysal ve siyasi açıdan büyük öneme sahip TRACECA (Avrupa-Kafkasya-Asya) Ulaştırma Koridoru Projesidir.İngiltere'yi Şangay'a bağlayacak olan bu koridorun vazgeçilemeyecek ana bağlantı noktalarından biri de Kafkasya'nın Hazar Bölgesidir. Sovyetler Birliğinin dağılmasıyla dünya ülkelerinin hem enerji hem de stratejik açıdan dikkatlerini üzerine çeken Hazar Denizi, giderek artan yabancı yatırımların odağı haline gelmiştir. Özellikle, tez çalışmasında bahsedilen TRACECA Projesi kapsamında Hazar Denizinin bir aktarma merkezine dönüştürülmesi için bölgeye önemli yatırımlar yapılmaktadır.Tez çalışmasında, TRACECA güzergahının Demir İpek yolu olarak bilinen Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının yüklerini Orta Asya ülkeleri üzerinden Çin'e ulaştırılması için Hazar Denizi içinde öngörülen aktarma terminali ele alınmıştır. Today?s economic priority gives to taking the product into the market in time safely as well as production. In this concept the maritime transportation is preferred for long distance due to its confidence and lowest cost. But maritime transportation is unsufficient on the goods deliver from door too door. Thus it on the transportation busines it was arised conception known as combined transportation, used railway, sea and also road transport.On the one hand growth global trade and on the other hand developing transportation field have brought out the formation of the several transportation corridors over the world. Mentioned process drags the countires are closely involved with the intercontinental transport corridors to the center of competition. Consequently the countries with the strategic and ecenomic benefits have been planning and realizing in order to have this traffic. In this manner, they have been signing financial, commerical and technical agreements between the region countries. One of these agreements is the most important project known as TRACECA (Europe-Caucasus-Asia) Transportation Corridor.One of the indispensable points of this corridor extending from England to the Shangai is the Caspian Region. After falling down of the USSR system the Caspian Region that attracted the world countries attention to its energy and strategic policies, also became focal point of the foreign investors. Especially, the investments are focused to get the new transit center on the Caspian Sea compatible with the TRACECA is discussed on this study.The transit terminal on the Caspian Sea that allows the transportation of the goods of BTK Railway lines through Middle Asia to China is approached in this study.
Collections