Denizcilik eğitiminde kalite standartları, ortak kalite el kitabı modeli çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada denizcilik eğitimi kalite standartları, denizcilik eğitimi veren eğitim kurumlarına yönelik kalite el kitabı model önerisinde bulunulmuştur.Çalışmada literatür taranarak kalite, ISO 9000 Standartları, toplam kalite yönetimi, eğitimde kalite ve toplam kalite yönetimi kavramları açıklanmıştır. Denizcilik eğitimi ele alınarak denizcilik eğitiminin tarihi, günümüzde denizcilik eğitimi, ülkemizdeki denizcilik eğitimi veren kurumların analizi, dünyada denizcilik eğitimi ve bu eğitimler sonucu verilen ehliyetler anlatılmıştır.Denizcilik eğitiminde kalite standartlarının gerekliliği, önemi ve konuyla ilgili uluslararası ve ulusal mevzuata yer verilmiştir. Eğitim kurumlarının kurmuş oldukları kalite yönetim sisteminin izlenmesi ve değerlendirilmesi ve raporlanması konularına değinilmiştir.Çalışmada dünyadaki denizcilik eğitim kurumlarından örnekler verilmiştir. STW toplantısında `Ülkelerin Denizcilik Eğitim Kalitelerinin Denetlenmesi` önerisini sunan Singapur'un Denizcilik eğitimine yönelik kalite standart sistemi ve ayrıca Norveç örneği incelenmiştir. Ayrıca Yalova Üniversitesi, Piri Reis Üniversitesi, Karamürsel Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi denizcilik bölümlerinin Kalite El Kitapları incelenerek ortak bir kalite el kitabı oluşturulması için model önerilmiştir.En son bölümde yapılan çalışma ile ilgili bir değerlendirme bulunmaktadır. In this study, the quality standards of maritime education, the quality manual model has been proposed for maritime training institutions offering education.Detailed information about quality, the ISO 9000 Standards, total quality management, quality in education and total quality management concepts are presented. The history of maritime education, current maritime education, analyzing maritime training institutions in our country and maritime education in the world and licenses issued as a result of this training are discussed.The necessity and importance of quality standards for maritime education, international and national legislation on the subject have been given. Educational institutions have set up quality management system, monitoring, evaluation and reporting were discussed.Maritime training institutions in the world are examples of the study. STW meeting of ''Audit Quality of Education in Maritime Countries`, offering a proposal for Singapore's maritime education and also the Norway?s of the quality standard system example were investigated. In addition, University of Yalova, Piri Reis University, Karamursel University, Karadeniz Technical University, examined a common quality marine parts of the Quality Manuals handbook for the creation of the model proposed.In the last section there is a evalatuion about model stduy.
Collections