Mobilya seçiminde tüketici tercihlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması ile tüketicilerin konut mobilyası tercihleri ve tutumları incelenmiş, bazı tercihleri demografik özellikleri ile ilişkilendirilmiştir. Mobilya sektörüne önemli veriler sağlama ve kaynak teşkil etme amacı güdülen bu çalışma, mobilya üreticilerine, satıcılarına ve tüketicilerine fikir veren, bilimsel bir araştırma tezi olarak hazırlanmıştır.Çalışma çeşitli başlıklar altında bölümlere ayrılmış ve her bölümdeki konular da kendi içinde ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Tüketicilerin demografik özellikleri, mobilya ihtiyacının ortaya çıkmasındaki önemli faktörlerin seçimi, bilgi toplama ve değerlendirme kaynağı seçimi, mobilya satın alımındaki öncelikli faktör sıralaması, mobilya ürün gruplarının tercihleri, mobilya ile ilgili yargılara katılım tercihleri, mobilyada kullanılan ağaç malzeme türlerinin bilinirliği, müşteri memnuniyeti, ödeme tercihleri ve mobilyalarda oluşan tahribatlar çalışma kapsamında incelenen konulardır.İstanbul ilinin 6 ilçesinde ikamet eden farklı sosyo-demografik özelliklere sahip, tesadüfi olarak seçilen 565 tüketiciye yüzyüze anket uygulaması yapılarak, konut mobilyası ile ilgili tercihleri hakkında bilgi toplanmıştır.Araştırmadan edinilen bulgular, istatistiki yöntemler ile analiz edilmiş ve önemli sonuçlar ortaya çıkarılmıştır. Materyal ve metod bölümünde başlıklar içinde sunulan veriler, sonuçlar bölümünde benzer tezler ve çeşitli çalışmalar ile kıyaslanarak yorumlanmıştır.Buna göre; tüketicilerin yeni bir mobilya alımına gitmeleri için mevcudun eskimesi gerektiği ve daha önceki bilgi ve tecrübeleri ışığında satın alma tercihlerini şekillendirdikleri ortaya çıkmıştır. Mobilya satın alımında %58 oranla önceliğin kaliteli olması faktörü yönünde olduğu, satın alma tercihinde ürün isminin etkili olduğu, yaş ve eğitim düzeyine göre ise tercihlerin farklılaştığı saptanmıştır. Yaşın artmasıyla klasik mobilyaya yönlenildiğini, eğitim düzeyinin artması ve yaşın azalmasıyla modern tip mobilya özelliklerinin seçildiği elde edinilen bulgular içersindedir. Tüketiciler, Özel üretim (sipariş usulü) mobilyaların, fabrikasyon (standart) mobilyalara göre daha iyi olduğunu ifade etmişlerdir. Mobilyalarda kullanılan ağaç malzeme türlerinin bilinirliğinde, yaşı yüksek, evli ve aylık geliri yüksek olan tüketicilerin daha bilinçli olduğu saptanmıştır. Tüketicilerin mobilyalarında oluşan tahribatların başında minderlerin çökmesi faktörü gelmekte olup, yaklaşık %40 oranla çeşitli konularda memnuniyetsizlik tespit edilmiştir. In this thesis study, the preferences of consumer for house furniture as well as their attitudes were examined and some of their preferences were associated with demographic features. This study which intends to provide important data for furniture sector and to represent resource was prepared as a scientific research thesis which gives an idea to furniture producers, sellers and consumers.The study was divided into parts under different titles, and the subjects in each part were examined in detail. The subjects which are examined under the study are as follows: the demographic features of the consumers, selection of important factors regarding the occurrance of furniture requirement, selection of information collection and assessment source, previliged factor listing for purchase of furniture, preferences of furniture product groups, agreement preferences for furniture decisions, recognition of wood material types used in furniture, customer satisfaction, payment preferences and the damages occurring on furniture.Information was collected regarding the preference of house furniture by making a questionnaire application face to face with 565 consumers who reside in 6 counties of Istanbul province, who have different socio demographic features and who were selected randomly.The findings obtained from the research were analyzed with statistical methods and important results were obtained. The data presented in topics in the material and method part was interpreted by being compared with similar thesis and various studies in results part.Accordingly, it was found that the present furniture should get worn for consumers to buy new furniture and that they shape their purchase preferences in the light of previous information and experiences of them. It was found that the priority for furniture purchase is quality with a rate of %58, that the product name is effective in purchase preference and that the preferences vary according to age and education. Among the findings there are the facts that classic furniture is preferred much with the increase of age and modern type furniture features are selected with the increase of education level and with the decrease of age. Consumers stated that customized production (via order) furniture is better than fabrication (standard) furniture. It was found that the consumers who are older, married and whose monthly income is high are more aware of recognition regarding wood material types used in furniture. The main damage occurring in the furniture of consumers is slumping of cushions and dissatisfaction in a rate of approximately 40% was determined regarding various subjects.
Collections