Genel kimya dersindeki algoritmik problem çözme becerileri ile matematik öz-yeterlik inancı arasındaki ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fen eğitiminde ve öğretiminde problem çözme kapsamında; Genel Kimya dersi alan İlköğretim Bölümü; Fen Bilgisi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalları ile Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik öz-yeterlik inançları ile Genel Kimya dersinde algoritmik problem çözümüne ve akademik başarıların arasındaki ilişkiyi araştırmaktır.Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarından ilki olan ?Matematiğe Karşı Öz-yeterlilik Algısı Ölçeği? (MKÖAÖ) Umay (2000) tarafından geliştirilmiş olan güvenirlik katsayısı cronbach ?=,87 olarak belirlenmiş ve 14 maddeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Ölçek, üç faktörden oluşmaktadır. Bu faktörler Umay (2000) tarafından ?1. Matematik benlik algısı, 2. Matematik konularında davranışlarındaki farkındalık ve 3. Matematiği yaşam becerilerine dönüştürebilme? olarak tanımlanmıştır. İkinci veri toplama aracı olarak, Araştırıcı tarafından tez kapsamında hazırlanmış ve uzman görüşlerine başvurulduktan sonra gerekli düzeltmeler yapılarak oluşturulmuş, altı adet algoritmik kimya problemi içeren ?Algoritmik Genel Kimya problemleri çalışma kağıdı? (AGKPÇK) kullanılmıştır.Çalışma kağıdındaki problemler; çeşitli matematiksel işlemlerin kullanılarak çözülebileceği, Genel Kimya dersi konularından seçilen mol, molarite, normalite, bazı gaz yasalarını ( Boyle-Mariotte, Charles, Gay Lussac) içermektedir. 3.veri toplama aracı olarak Genel Kimya ders geçme puanları (GKDGN) akademik başarıyı belirlemek için kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 16.0 kullanılmıştır. Ölçek ve çalışma kağıdından alınan puanların sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesinde Anova, Kruskal Wallis, Mann Whitney-U, ilişkisiz grup t testi uygulanmıştır.Problemlerin çözümünde yapılan hatalar içerik analizi sonucunda dört ana başlık altında toplanmıştır. Bu başlıklar: Sorunun anlaşılamamasından kaynaklanan, Organizasyon, Konu Bilgisi Eksikliği ve İşlemsel Hatalar şeklindedir. The purpose of this study is to research about the effect of Mathematics self-efficacy belief on Algorithmic problem-solving and academic success ,displayed by the teacher candidates educated in Primary School Teaching, Science Teaching, Classroom Teaching Departments and Gifted Student Education Department of Special Education Section .First Data Collecting Instrument, which is Mathematics Self-Efficacy Perception Scale( MKÖAÖ- MSEPS) has been developed by Umay (2000)and the reliability coefficient is defined as cronbach ?=,87.The scale form constituted by 14 items and composed of three factors. These factors are defined by Umay (2000) as : 1.Mathematics Sense of Self 2. The awareness of behaviours in Mathematic Subjects 3.The ability to transfer the Mathematics into Life Skills. As a second data collecting instrument ? Algorithmic General Chemistry Problem Working Sheet? (AGCPWS), which is prepared by the researcher in the context of thesis is used. Aditionally while creating the sheet,six algorithmic chemistry problems are included, experts opinion are asked for and requested corrections are made. The problems on the working sheet contains General Chemistry subjects like Mole, Molarity,Normality and some Gas Laws ,which are solved by some mathematical operations ( Boyle-Mariotte, Charles,Gay Lussac ). As for the third data collection instrument General Chemistry Course- Passing scores (GCCPS) are used for defining academic success.Data analysis is held wtih SPSS 16.0. For the study of scores taken from the scale and working sheets in terms of socio-demographic variables ANOVA, unrelated T-Test, Kruskal Wallis and Mann Whitney-U is applied.The mistakes made during problem solving are collected under 4 main titles after concept analysis. These titles are : The Mistakes Arising from Miscomprehension of the Questions ,Organization, Lack of Subject Knowledge and Operational Mistakes.
Collections