Show simple item record

dc.contributor.advisorYarman, Sıddık
dc.contributor.authorÖztürk, Nail Ferhat
dc.date.accessioned2020-12-07T13:18:43Z
dc.date.available2020-12-07T13:18:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/151652
dc.description.abstractRaylı ulaşımda araçların emniyetli bir şekilde seyrini ve hızlı trafik akışını sağlamak amacıyla sinyalizasyon sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Günümüzde sinyalizasyon sistemi yazılımlarının uluslararası kabul görmüş SIL sertifikasyonuna sahip olması istenmekte ve bu sertifikasyonlar da az sayıdaki kurumlar tarafından verildiği için bu sistemler çok pahalı olmaktadır.Bu tez çalışmasında, endüstriyel otomasyon sistemlerinde kullanılan PLC (Programlanabilir Lojik Kontrolör) yardımıyla anklaşman tasarımı ile ilgili düşük maliyetli alternatif bir uygulama yöntemi geliştirilmiş ve örnek bir demiryolu bölgesi için makas otomasyonu gerçekleştirilmiştir.Tez çalışmasında genel olarak, makaslar, ray devreleri, sinyal lambaları, anklaşman sistemleri gibi temel sinyalizasyon bileşenleri tanıtılarak, sinyalizasyon sistemlerinde emniyet standartları ve tasarım parametreleri incelenmiştir. Siemens S7-300 serisi 315F-2 DP Fail-Safe CPU, Simatic Manager yazılımı ile programlanarak örnek demiryolu bölgesi için bir anklaşman yazılımı tasarlanmıştır. Bu örnek demiryolu bölgesi için yeni bir Mimik Panel uygulaması gerçekleştirilmiş olup, makaslar, ray devreleri ve sinyal lambaları bu panel üzerinde simule edilmiştir. Tasarlanan yazılım, Mimik Panel üzerinde ve aynı zamanda ilgili demiryolu bölgesinde fiziksel olarak test edilmiştir. Çalışmada ayrıca, Siemens WinCC 7 .0 kullanılarak bir Kumanda Merkezi İzleme Ekranı SCADA uygulaması gerçekleştirilerek sahadaki fiziksel makas, sinyal ve meşguliyet bölgesi değişikliklerinin izleme ekranında görülmesi sağlanmıştır. Bu çalışmaların sonucunda PLC'lerin demiryolu depo bölgelerinin sinyalizasyon sistemlerinin tasarımında kullanılabileceği görülmüştür.
dc.description.abstractIn rail transportation, signalling systems are needed to ensure safe, rapid and efficient flow of traffic. Nowadays, signalling system softwares are required to be internationally accepted SIL certified and since these certifications are supplied by a few organizations, they are very expensive.In this study, by PLC used in implementation of industrial automation systems, a low-priced alternative application method is developed for interlocking designing and switch point automation of a model railway is implemented.In the thesis, basic signalling components such as switch points, rail circuits, signal lamps, interlocking systems are introduced, safety standards and design parameters on signaling systems are investigated. Programming Siemens S7-300 series 315F-2 DP Fail-Safe CPU by Simatic Manager software , an interlocking software is designed for the model railway region. A new Mimic Panel is created for the model railway region and switch points, rail circuits, signal lamps are simulated on the panel. The designed software is also physically tested both on the Mimic Panel and the relevant railway region, at the same time. In addition, with implementation of Control Center Monitoring Screen SCADA application by Siemens WinCC 7.0, physical changes of switch points, signals and train detections on occupation areas on site are displayed on the monitoring screen. In consequence of these studies it is seen that PLCs can be used in the design of signalling systems of railway depot areas.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleHafif raylı sistemlerde PLC ile makas otomasyonu
dc.title.alternativeSwitch point automation in light rail systems with PLC
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid433423
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid316349
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess