E-ticaret arayüzlerinin iyileştirilmesinde kullanılabilirlik testleri ve yöntemlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başarılı bir e-ticaret uygulaması, başarılı bir yazılım ve tasarımdan geçer. Ancak tasarımcı merkezli değil, kullanıcı merkezli tasarımlar, teknoloji çağının olmazsa olmaz yaklaşımıdır. Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsuru kullanılabilirliğidir. E-ticaret arayüzü, işletmenin web sitesi kullanıcılarına iyi bir deneyim yaşatıyorsa, sıradan internet kullanıcılarını müşteriye dönüştürebilir.Bu çalışmada e-ticaret uygulamalarında arayüz tasarımı ve e-ticaret sitelerinin kullanılabilirlikleri ele alınmıştır. Ayrıca e-ticaret sitelerinin arayüz tasarımını iyileştirme ve kullanılabilirliğini arttırmak amacıyla son kullanıcının davranışlarından nasıl etkilendiği değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bununla beraber kullanıcının davranışlarının öğrenilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi için gereken teknikler, cihazlar ve yazılımlar araştırılmıştır.Bu kapsamda bir e-ticaret sitesi kullanılabilirliğinin, Göz İzleme, Gerilla, Kullanılabilirlik Testleri ve Uygulama Şekilleri, Kart Gruplama yöntemleriyle nasıl ölçülebileceği araştırılmıştır.Uygulama kısmında İstanbul Bilişim sitesi kullanılabilirlik kuralları, göz izleme yöntemi ve WAMMI anketiyle değerlendirilmiştir. Bu çalışmada öncelikle e-ticaret tasarımcıları için bir rehber oluşturmanın yanı sıra kullanıcı davranışlarını dikkate alarak daha etkin, kullanıcı dostu ve kullanılabilir e-ticaret arayüzlerinin nasıl yaratılması gerektiği konusundaki testlerin ve yöntemlerin ele alınması amaçlanmıştır. A successful e-commerce application requires a successful software and design. However, user centered designs as opposed to designer centered designs are critical for the age of technology. The most important aspect of an e-commerce web site is its usability. If the e-commerce interface provides a good experience to the web sites users of the enterprise, it may transform ordinary internet users to customers.In this study, the interface design in e-commerce applications and the usability of e-commerce sites are addressed. Furthermore, attempt is made to evaluate how the e-commerce sites interface designs are affected by the end user behavior in order to improve them and enhance their usability. Accordingly, methods, devices and software that are required in order for the user behavior to be learned, examined and evaluated are investigated.In this scope, it has been researched how the usability of an e-commerce site can be measured with the Eye Tracking, Guerilla, Usability Tests and Application Types, and Card Sorting and methods.In the application section, the Istanbul Bilisim web site usability rules are evaluated with the eye tracking method and WAMMI questionnaire.In this study, it is aimed to create a guide for the e-commerce designers first, and also to address the tests and methods as to how to create, considering the user behavior, more effective, user friendly and usable e-commerce interfaces.
Collections