J2EE kullanılarak web tabanlı erasmus hareketlilik bilgi sisteminin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim teknolojilerindeki gelişmeler, sınır tanımayan rekabet ve küreselleşme sonucu, bilginin elde edilme hızı sadece işletmeler için değil eğitim kurumları için de oldukça önemli bir hale gelmiştir. Bilginin ifade ettiği bu değerle beraber 21. yüzyıl bilgi çağı haline dönüşmüştür. Bilginin bu şekilde koordinasyonu ve hızlıca kullanılabilir hale getirilmesinde bilişim sistemlerinin de katkısı bulunmaktadır.Bilgi; değeri sürekli artan, rekabette üstünlük sağlayan ve kritik öneme sahip kurumsal bir kaynak olarak görülmektedir. Bununla birlikte stratejik bir kaynak olarak bakıldığında, deneyim ve bilginin, bilgi kaynaklarının bilinçli bir şekilde yönetilmesi bireyin başarısını artıran en önemli faktör olarak kabul edilmektedir. Benzer şekilde kurumsal bilgi kaynaklarının derlenmesi, organize edilmesi ve en önemlisi de bu işlemlerin bir sistem dahilinde yapılması bilginin yönetimi açısından büyük fayda sağlayacaktır. Bu açıdan değerlendirildiğinde Erasmus değişim programı ile giden ve gelen öğrencilerin üniversiteler açısından önemli bir bilgi kaynağını barındırdığı açıktır. Bu yolla kazanılan bilgi kaynaklarının doğru yönetilmesi gelecekteki öğrenci hareketliliğine önemli bir ivme ve kalite kazandıracaktır. Bu çalışma ile gerçekleştirilen sistem; deneyim yönetiminin başarıya ulaşması için en önemli bir unsur olan Erasmus hareketlilik deneyiminin derlenmesi ve etkili bir biçimde yönetilmesini amaçlamaktadır. Özellikle günümüzde İnternet tabanlı uygulamalarda yeni teknolojilerin kullanımı arttığı için bu tez kapsamında Erasmus deneyim paylaşım sistemi uygulamasının web tabanlı olarak geliştirilmesi tercih edilmiştir. Sistem sayesinde; tutulan veriler ile sadece deneyim yönetimi değil; öğrencilerin diğer öğrencilerin deneyimlerini inceleyerek, Erasmus programı için karar verme süreçlerine de destek sağlanacaktır. The advancement of telecommunication technologies nowadays, brought technological development, and competition recognizing no limit towards globalization; what mostly matters for organizations are knowledge and the rate of knowledge-acquisition. This is what made the early 21st century an era of information and skills set. Knowledge has been increasingly seen as a critical institutional source which provides superiority in rivalry. Moreover, the management of knowledge, experience and knowledge sources as a strategic source is the most important factor that increases human success. In this context, it is necessary to collect, organize, and most importantly manage student knowledge and experiences for future reference. This study focuses on the collection of student and teachers educational travel experiences and management of that knowledge as experience for other students to benefit from such experience, which is the most important factor to achieve successful knowledge management.The Erasmus mobility experience system was developed as a web-based information system because, nowadays information and communication technologies have gotten a new momentum in the area of knowledge management. In this thesis, the plausible use of `Management Information Systems` as Erasmus student experience management system will be analyzed and used to capture, manage and process the knowledge past by the students through the Erasmus program. A complete system is build for that purpose named Erasmus Experience Management System.
Collections