Yeni medyanın kurumsal iletişimde kullanımına yönelik bir inceleme: Yapı Kredi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşanan teknolojik gelişmelerle birlikte günlük yaşamdan ticarete kadar pek çok alanda değişimlerin yaşanmasına sebep olan ve alanımızda yeni bir mecra olarak yer bulan yeni medyanın kurumsal iletişimi ne yönde etkilediği çalışmada incelenmeye çalışılmıştır. Web 2.0 ile başlayan sosyal medyanın ve bir anlamda ikinci bir kırılımı yaratan mobil teknolojilerin kurumsal iletişim faaliyetlerini etkilediği bilinmektedir. İletişim araçlarında yaşanan teknolojik değişim, hedef kitle ve yeni paydaşlar ile mesaj içeriği ve paylaşımında yaşanan değişimler ile alanımızdaki bu üç temel öğenin değişimleri yerel bir marka olan Yapı Kredi özelinde incelenerek bu etkinin olumlu olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada sosyal mecra analizinin gerçekleşmesi için içerik çözümlemesi yöntemi ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme tekniğinden faydalanılarak güvenilir bilgiye doğrudan ulaşılması hedeflenmiş ve görüşmeler betimsel analizle yorumlanmıştır. Araştırma sonucu göstermiştir ki; yeni medyanın aktif bir şekilde kullanımı kuruluşun kurumsal iletişim faaliyetlerini değiştirmiştir. Kurumun hedef kitlesine erişim yolları ve şekilleri, aktif yeni medya kullanımından olumlu olarak etkilenmiştir. Kurumsal iletişim yöntemlerinin yeni medya ile güncellenmesi yeni uzmanlık alanlarının doğmasına sebep olmaktadır. Sosyal medyanın kurum tarafından etkin kullanımı, kurumun nihai tüketici ile iletişimini olumlu yönde arttırmakta ve hızlı geribildirim olanağı sunmaktadır. Ancak, kurumsal iletişim yöntemlerinin ölçülebilirliği ve etkisinin yeni medya sayesinde kolaylaşıp kolaylaşmadığı kanıtlanamamıştır. In this study, new media, which causes changes in many fields, evaluated as a new communication tool, examined for its impact on corporate communication. It is a known fact that social media, which started with Web 2.0, and supported by mobile technologies that created a second evolution in a sense, affected corporate communication activities. Technological change in communication tools, differentiation of message content and its delivery to target audience and new stake holders, that directly affected our three fundamental pillars, drove the researcher to measure those change's effectiveness with a local brand: Yapı Kredi.In this study, it was aimed to reach reliable information directly by using semi-structured in-depth interviewing technique with content analysis method to realize social media analysis and the interviews were interpreted with descriptive analysis. The results of the research show that the active use of new media has changed the corporate communication activities of the organization. By using new media, cooperate's reach out methodologies and approach for target group are positively affected. Enhancing corporate communication methods with new media, leads to new areas of expertise. Effective use of social media by the cooperates increase the communication level with the end consumer in a positive way and provides quick feedback. However, it has not been proven that, whether the measurability and impact of corporate communication methods are facilitated by the new media or not.
Collections