Ludwig Van Beethoven`ın Op. 5 no. 1 ve Op. 102 no. 2 viyolonsel-piyano sonatları`nın sonat formunun gelişimi bakımından karşılaştırılarak tarihsel, teknik ve yapısal açılardan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, klasik dönemin en önemli bestecilerinden Ludwig van Beethoven'ın ilk yazdığı viyolonsel-piyano sonatı olan Op. 5 No.1 ve son yazdığı viyolonsel-piyano sonatı olan Op. 102 No. 2 Sonatları'nı seslendirecek yorumcular ve araştırmacılar için bir kaynak oluşturarak, eserler ile ilgili yorumlama teknikleri hakkında önerilerde bulunmaktır. Çalışmada Ludwig van Beethoven'ın hayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiş, Beethoven'ın viyolonsel-piyano sonatı formuna yaptığı katkılar ele alınmıştır. Viyolonsel ve piyano repertuvarında çok önemli bir yeri bulunan ve müzikal anlamda ilklerin gerçekleştirildiği sonatlar olarak tarihe geçen Beethoven'ın viyolonsel-piyano sonatlarından Op. 5 No.1 ve Op. 102 No. 2 sonatlarının tarihsel ve yapısal boyutta analizi ve bu iki sonatın sonat formunun gelişimi bakımından karşılaştırılması araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Beethoven'ın sonat formunda kendine özgü bir dil oluşturduğu, viyolonsel-piyano sonatlarında teknik açıdan her iki enstrümanın sınırlarını zorlamaya çalışan bir anlayış ile sonat formuna büyük katkılarda bulunduğu sonucuna varılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Ludwig van Beethoven, viyolonsel, piyano, sonat, analiz The main goal of this study is to create a source and to make suggestions about the interpretation techniques for researchers and interpreters who will perform Ludwig van Beethoven's first written Violoncello-Piano sonata Op. No. 1 No. 5 and his last written violoncello-piano sonata Op. 102 No. 2. In the study, information was given about the life and works of Ludwig van Beethoven and the influences of Beethoven on the violoncello-piano sonata form were discussed. Historical and structural analysis of Beethoven's Op.5 No. 1 and Op. 102 No. 2 Violoncello-Piano Sonatas, who made history in the violoncello and piano repertoire and comparison of these two sonatas in terms of the development of the sonata form has been the subject of this study. It has been concluded that Beethoven created a unique language in sonata form and these two sonatas made great influences to the sonata form with an understanding of pushing the limits of both instruments technically.KEYWORDS : Ludwig van Beethoven, violoncello, piano, sonata, analysis
Collections