Zaman pencereli araç rotalama problemlerinin popülasyon tabanlı sezgisel yöntemler ile optimize edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modern dünyada rota planlama lojistik süreçlerinde en dikkat çekici uygulama alanında yer almaktadır. Kötü yönetilen bu rota planlama şirketlere müşterilerine hizmet vermesi açısından sorun teşkil etmekte olup, diğer lojistik süreçleri için darboğaz oluşturabilmektedir. Hızla gelişen ve değişen küresel rekabet ortamı işletmeleri daha iyi süreç yönetimi için planlama yapmaya zorlamaktadır. Bu planlamanın doğru yapılması için hem müşteri memnuniyetine önem verilmeli hem de işletme maliyetleri düşürülmelidir. Araç rotalama problemleri türünden biri olan zaman pencereli araç rotalama problemi birçok araştırmacının çalışma alanını oluşturmaktadır. Bu tezde müşterilerine istekleri doğrultusunda hizmet vermek bunun yanında toplam araç taşıma maliyetlerini en aza indirmek için araç rotalama probleminin özel bir durumu olan zaman pencereli araç rotalama problemi çalışılacaktır. Bu rotalama sürecinde kesin çözüm yöntemleri hızlı cevap verememesinden dolayı en iyi çözümü garanti etmeyen fakat en iyi çözüme kısa sürede ve yakın çözümler veren popülasyon tabanlı sezgisel yöntemler kullanılacaktır. The routing planning takes place of logistics processes in the most remarkable implementation area in the modern world. This routing planning is managed in bad mood in case constitutes problems to companies to serve their customers, it makes bottleneck for the other logistics processes. Global competititon area changes and developes fast imposes planning better process management to entreprises. In order to be made this plan correct both the customer satisfaction should be paid attention and entreprises costs should be reduced. Vehicle routing problems with time windows is one kind of vehicle routing problems composes working area for most researchers. In order to serve the customers according to their requirement as well to minimize the total vehicle cost, it is studied on vehicle routing problems with time windows which is special kind of vehicle routing problems in this thesis. In this routing process the population-based heuristics does not ensure the best solutions but gives approximate solutions for the best solutions in short time are used because the exact solutions methods could not reply fast.
Collections