Gastronomi turizmi çerçevesinde destinasyon marka değerinin festivaller aracılığıyla belirlenmesi: Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeme içme her zaman turist deneyiminin önemli bir parçası olmuştur. Dünyada yemek kültürü tarihi insanlık tarihi kadar eskilere dayanmaktadır. Yöresel yiyecek ve içecekleri kapsayan gastronomik unsurlar gerek bölgenin kalkınmasında gerekse pazarlanmasında ve aynı zamanda destinasyon marka değerinin belirlenmesinde önemli rol oynamaktadır. Gerçekleştirilen gastronomi festivalleri ve etkinlikleri bu doğrultuda birçok çalışmaya göre en etkili yöntemlerden birisidir. Bu çalışmada, tüketici temelli marka değeri modeli kullanılarak Gaziantep ilinin marka değerinin gastronomi turizmi çerçevesinde festivaller aracılığıyla belirlenmesi ortaya konulmuştur. Bu çerçevede, araştırmada veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırma konusunun gastronomi turizm çerçevesinde tüketici temelli marka değeri olması nedeni ile araştırma evrenini Gaziantep Uluslararası Gastronomi Festivali'ni ziyaretçileri; örneklemini ise 322 festival katılımcısı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, genel marka değeri boyutu ile marka varlığı, marka kalitesi, marka imajı, marka bilinirliği ve marka sadakati alt boyutları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca, Gaziantep'in marka değerine ilişkin algılamaların tüm değer bileşenlerinde yüksek olduğu, destinasyonun genel marka değeri üzerinde etkili olan alt bileşenlerin sıralamasının etki derecelerine göre, marka bilinirliği, marka varlığı, marka imajı, marka sadakati ve marka kalitesi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Gastronomi, Marka Değeri, Gastronomi Festivali, Gaziantep. Eating and drinking has always been an important part of the tourist experience. In the world, the history of food culture dates back to the history of humankind. Gastronomic elements, including local food and drink , have an important role both within the development and promotion of the region as well as in identifying the destination brand equity. Gastronomy festivals and activities are one of the most effective methods comparing to the other activities within gastronomy tourism. In this study, through using consumer based brand equity model, the brand equity of Gaziantep was identified via festivals within gastronomy tourism. In the research, as a data collection method, survey technique was used. The research sample is composed of 322 participants of Gaziantep International Gastronomy Festival. As a result of this research, with overall brand equity, there were identified positively significant relationships between consumer-based brand equity sub-dimensions; brand asset, brand quality, brand image, brand salience and brand loyalty. Also, the perceptions about Gaziantep overall brand equity were really high. As a result, according to their level of impact to the overall destination brand equity, subdimensions can be listed as brand salience, brand asset, brand image, brand loyalty and brand quality, respectively.Keywords: Tourism, Gastronomy, Brand Equity, Culinary Festival, Gaziantep.
Collections