E-belediye faaliyetlerinde sosyal medya kullanımının etkilerinin e-yönetişim bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle, sanal platformlar iletişim ve etkileşim konularındaeşsiz fırsatlar sunmaya başlamıştır. Web 2.0 teknolojilerinin gelişmesiyle şekillenmeyebaşlayan sosyal medya araçları, bilgi iletişiminin ve karşılıklı etkileşimin yoğun olarakgerçekleştirildiği platformlara dönüşmüştür. Sosyal medya araçları; yerel, ulusal hattaküresel ölçekte gündemin oluşturulduğu ve takip edildiği, farklı görüşlerin yansıtıldığıplatformlar haline gelmiştir. Kamusal alan için etkin fırsatlar sunan sosyal medya araçları,kamu yönetimi alanına, vatandaş katılımının sağlandığı ve geliştirilen kamu hizmetlerininhayata geçirildiği platformlar olarak giriş yapmaya başlamıştır. Kamu kurumlarınınsosyal medya kullanımlarının artması ile birlikte bu platformlar üzerinden yönetişimilkelerini hayata geçirme fırsatı doğmuş ve sosyal medya devlet – vatandaş etkileşimineyeni bir boyut kazandırmıştır. Yerel yönetimler sosyal medya üzerinden vatandaşlarakamu hizmetlerini ulaştırma ve vatandaşlar ile etkin iletişim kurma gayreti içerisindedir.Bu gelişmeler belediyelerin sosyal medya kullanımlarında; karar süreçlerine vatandaşkatılımını sağlama, şeffaflığı ve hesap verebilirliği arttırma gibi konulardagerçekleştirdiği faaliyetlerin incelenme gereksinimini artırmıştır. Bu bağlamda yönetişimilkelerinin hayata geçirilmesi açısından belediyelerin sosyal medya kullanımlarınınsunduğu fırsatların ele alınarak irdelenmesi bir ihtiyaç haline gelmiştir. Bu doğrultudaİstanbul, Ankara ve İzmir illerinde, vatandaşların büyükşehir belediyesini şeffaflık, hesapverebilirlik ve katılım ilkeleri açısından değerlendirebileceği bir ölçek geliştirilerekbelirlenen örnekleme uygulanmış ve elde edilen betimsel istatistikler yorumlanarakistatistiksel analizlerle tespit edilen bulgular değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulardoğrultusunda e-belediye faaliyetlerinde sosyal medya kullanımlarının e-yönetişimüzerinde olumlu etkileri tespit edilmiştir. Sosyal medya üzerinden belediyeye erişimsağlayan vatandaşların şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılım ilkeleri açısındanbelediyesini daha yeterli bulduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcıların önemli birçoğunluğu sosyal medya kullanıcısı olmasına rağmen, belediyeye erişimde sosyal medyayoluyla erişimi tercih etme oranının düşük olduğu görülmüş ve belediyelerin sosyalmedya kullanımlarının mobil uygulamalar ile desteklenmesi gerektiği tespit edilmiştir. With the development of information technologies, virtual platforms has started to offergolden opportunities in communication and interaction. Social media platforms, whichare shaped with the development of Web 2.0 technologies, are turned into platformswhere there is a lot of communication of information and interaction. Social media tools,have been transformed into platforms where agenda is formed and followed on local,national and even global scales, and where different opinions are reflected. Social mediaplatforms which provide active opportunities for public space, have started to enter intopublic administration domain as platforms to accomplish improved public service andengagement. With the increase of public enterprises' social social media utilization, viathese platforms governance principles have been actualized and social media citizengovernment interaction has had a new dimension. Local governments are trying to conveypublic services to citizens and trying to communicate with the citizens via social media.These improvements have increased the need to investigate the utilization of social mediain e-municipality activities in such areas as the citizen participation in decision-makingprocess, the increase of transparency and accountability. The opportunities provided bythe municipalities' utilization of social media should be scrutinized in terms of theaccomplishment of governance principles. Accordingly, in this study, a scale in whichcitizens can evaluate the metropolitan municipalities in terms of transparency,accountability and participation principles has been developed. Thus, the sampling hasbeen implemented in İstanbul, Ankara and İzmir. The obtained descriptive statistics havebeen interpreted and the identified findings have been evaluated by statistical analysis. Inthe accordance with the acquired findings, the positive effects of social media utilizationon e-governance in terms of e-municipality have been identified. It has been concludedthat citizens having access to the municipalities via social media find their municipalitiesmore efficient in terms of transparency, accountability and participation principles.Although the vast majority of the participants use social media, it has been observed thatin municipality access the ratio of access preference via social media is low. In addition,it has been determined that the social media utilization of municipalities should besupported by mobile applications.
Collections