Orman ürünleri pazarlarında sertifikalı ürünlerin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada sürdürülebilir kalkınma için sürdürülebilir orman yönetiminin önemine vurgu yapılarak Türkiye'de orman ürünleri tüketicilerinin sürdürülebilir orman yönetimi algıları, sertifikasyon farkındalıkları, sertifikalı ürünleri tercih edecek bir tüketici kitlesinin varlığını araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmada öncelikle doğal kaynak yönetimi, sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir orman yönetimi konuları kavramsal olarak ele alınmış daha sonra yeşil ekonomi, sertifikasyon ve yeşil tüketici kavramları açıklanarak Türkiye orman ürünleri endüstrisinde sertifikalı ürünleri bünyesinde bulunduran iki mağazada toplamda 384 tüketici üzerinde kolayda örnekleme ile yüz yüze anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması bulguları kıyaslamaya uygun olması bakımında Avrupa'da da uygulanan bir anket kullanılmıştır. Elde edilen verilere tanımlayıcı istatistik, parametrik istatistik, parametrik olmayan istatistik ve varyans analizleri uygulanmıştır. Türkiye orman ürünleri endüstrisinde tüketicilerin sertifikalı orman ürünleri farkındalığı % 20 olarak tespit edilmesine rağmen tüketicilerce sürdürülebilir orman yönetimi kavramı oldukça önemli algılanmaktadır. Tüketicilerin ormanların gelişimi ve yönetimi konusunda kaygılı oldukları tespit edilmiştir. 45 yaş altı yüksek eğitim seviyeli kadın tüketicilerin sertifikalı ürüne daha fazla ödeme eğilimi gösterdikleri, fazla ödeme istekliliğinin gelir düzeyine duyarlı olduğu tespit edilmiştir. Avrupa'nın on beş yıl önceki pazar özelliklerinin Türkiye'de yeni oluşmakta olduğu sonucuna varılmıştır. This study, carried out and prepared as a master's thesis, is pointing out the importance of sustainable forest management regarding sustainable development and aims to measure the knowledge of consumers related to certified products obtained from forests in the forest products industry as well as intends to research the presence of a consumer group that prefers green certified products. Primarily topics such as natural resource management, sustainable development, sustainable forest management have been dissected in a conceptual manner and are followed by the explanations of green economy, certification and green consumer concepts. Afterwards, a face to face survey study has been conducted in two stores on a total of 384 consumers via convenience sampling. Descriptive statistics, statistical parametric, non-parametric statistics and analysis of variance was applied on the obtained data. Turkey's forest products industry consumers awareness of certified forest products has been determined as 20 %. Although the concept of sustainable forest management is perceived by consumers that it is very important. It was found that consumers are concerned about development and management of forests. 45 years old, higher education level female consumers are willings to pay more for certified products, the willingness to pay more sensitive to income levels has been determined. It concluded that Europe fifteen years prior market characteristics newly emerging in Turkey.
Collections