Türkiye`nin dış yardımları ve rekabetçi kimliğinde Somali`nin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma dış yardım ve yumuşak güç arasındaki bağ temelinde, Türkiye'nin yumuşak gücünü daha verimli kullanma yoluna gittiği dönemde itibarının da bununla doğru oranda artıp artmadığını ölçmeyi amaçlamaktadır. Türkiye'nin kendine biçtiği özel rol, yardım kapasitesi ve cömert kimlik, yumuşak gücünün temel eksenlerindendir. Öyle ki Türkiye, Simon Anholt'un rekabetçi kimlik kavramına uygun şekilde bu alanda belirgin fark ve baskın kimlik yaratma yolundadır.Bu etkinliğiyle takdir topladığı düşünülen Türkiye, yardım götürdüğü ülkelerde kalıcı iz bırakmayı hedeflemektedir. Bunun en görünür olduğu ülkelerden biri de Somali'dir. Özellikle 2011'den itibaren Türk varlığının arttığı ülke, Türk Devleti'nin söz konusu etkinliğinin sahnelendiği en güzel örneklerden birini teşkil etmektedir. Çalışmada Somali'nin örnek ülke olarak seçilmesinin sebebi budur.Bu bağlamda Türkiye'nin yumuşak güç ögeleri, dış yardım kurumları ve faaliyetleri incelenmiş, Somalili resmî ve sivil aktörler ile dış yardım alanında etkin yabancı aktörlerin demeçleri, ayrıca yabancı medyanın Türk yardım faaliyetlerine ve Afrika ve özel olarak Somali'deki varlığına dair yazıları analiz edilmiştir. Bu analizin amacı, Türkiye-Somali dış yardım ilişkisine dair, Türk olmayan yetkin kişilerin görüşlerinin ne olduğunu ortaya çıkarmak, Türkiye'nin alandaki itibarını ölçmek, gerçekten rekabetçi kimlik yaratıp yaratamadığını anlamaktır.Analizin sonucunda, Türkiye hakkında olumlu ve olumsuz görüşler bağlamında, ülkenin artı ve eksi yönleri değerlendirilip, geliştirebileceği strateji hakkında öneriler sunulmuştur. Turkey is in a period when she seeks a more efficient way of using her soft power. Based on the ties between foreign aid and soft power, this work aims to determine whether Turkey's reputation is strengthening in parallel. The special role that she assumes, her capacity of aid and the generous identity that she adopts, are the main axes of Turkey's soft power. As a matter of fact, Turkey is on her way to create a significant difference and a dominant identity in this field, in accordance with the competitive identity notion coined by Simon Anholt.Turkey aims to leave a permanent mark in the countries which she delivers aid to. Somalia, where Turkey's visibility intensifies especially since 2011, is one of the most tangible examples. Hence, Somalia was chosen as the case country.In this context, Turkey's soft power elements, foreign aid institutions and activities have been analyzed, as well as the declarations of Somali officials and civilians, foreign actors active in the foreign aid system, and the articles written by foreign media about Turkish aid activities and Turkey's presence in Africa, particularly in Somalia. The purpose is to reveal the opinion of non-Turkish community about Turkey-Somali aid relations and to measure Turkey's reputation in order to understand whether she has been able to create a competitive identity.As a result, regarding these positive and negative remarks on Turkey, the assets and drawbacks of the country have been evaluated and suggestions have been made for an eventual strategy.
Collections