Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yaratıcı drama uygulamalarının konuşma becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama uygulamalarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesine olan etkisini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrenciler, örneklemini ise İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi'nde `Türkiye Bursları` kapsamında ülkemize eğitim almaya gelmiş olan, B1 ve B2 seviyesinde Türkçe öğrenen öğrenciler oluşturmaktadır.Deney ve kontrol grupları bağımsız bir şekilde seçilmiştir. Her iki grup da aynı düzeydedir. Araştırma sırasında kontrol grubuna kurumun eğitim programı uygulanmıştır. Deney grubuna ise kurumun programı dışında yaratıcı drama uygulamaları ile de katkı sağlanmıştır. B1 ve B2 düzeylerinde toplamda 10 adet uygulama yapılmıştır. Her iki düzey sonunda öğrencilere kur geçme sınavları uygulanmıştır. Öğrencilerin kur geçme sınavlarında konuşma becerilerini ölçen kısımdan aldıkları son puanlar `Mann Whitney U` testiyle analiz edilmiştir. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının B1 ve B2 son test toplam puanları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı `Wilcoxon` testiyle analiz edilmiştir. Deney sonunda deney ve kontrol gruplarının konuşma becerileri ölçülerek karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonunda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan yaratıcı uygulamalarının, öğrencilerin konuşma becerilerine olumlu birçok etkisinin olduğu tespit edilmiştir. The aim of this research is to determine the effects of creative drama practices on the development of speaking skills in teaching Turkish as a foreign language. The universe of study are the students who learn Turkish as a foreign language, sample is Istanbul University Language Center `Türkiye Scholarships` who came to study in Turkey, consists of B1 and B2 level students who are learning Turkish.Experimental and control groups were selected independently. Both groups are at the same level. Institutional training program was applied to the control group during the research. In addition to the institutional curriculum, experimental group have also received experimental drama practices. At the B1 and B2 levels, a total of 10 practices were implemented. At the end of both levels, exams were applied to learners. The final scores of the learners in the speaking tests were analyzed by the `Mann Whitney U` test. In addition, it was analyzed by the `Wilcoxon` test whether there was a meaningful correlation between B1 and B2 posttest total scores of the experimental group and the control group.At the end of the experiment, the speaking skills of the experimental and control groups were measured and compared. As a result, it has been found that the creative practices used in teaching Turkish as a foreign language have various positive effects on the speaking skills of the learners.
Collections