Sosyal inşacılık: Vatandaş oluşturma sürecinde eğitimin rolü ve Erasmus öğrenim hareketliliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Sosyal İnşacılık: Vatandaş Oluşturma Sürecinde Eğitimin Rolü ve Erasmus Öğrenim Hareketliliği` isimli bu çalışma, eğitim politikalarının, özelde ise Erasmus Öğrenim Hareketliliğinin vatandaşlık oluşumuna etkisine odaklanarak Avrupa (Birliği) vatandaşlığı kavramının oluşumuna, yerleşimine, kabulüne ya da reddine katkılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla vatandaşlık-sosyal inşacılık-Avrupa bütünleşmesi ortak kümesindeki ilgili literatürün taranması, Eurobarometer verilerinin, alandaki ilgili anket-proje çalışması sonuçlarının, Avrupa Birliği kurumlarının özellikle vatandaşlık-ortak eğitim politikaları noktasındaki karar-rapor-görüş ve önerilerinin içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu değerlendirmenin, temel hipotezimiz olan `Erasmus öğrenim hareketliliği, Avrupa vatandaşlığının ve bütünleşmesinin tesisinde ve kabulünde olumlu bir etkiye sahiptir` önermesini karşılayıp karşılamadığı araştırılacaktır. This research entitled `Social Constructivism: The Role of Education in Citizenship Formation and Erasmus Learning Mobility` aims to analyze the role of politics of education in formation of European (Union) citizenship, its acceptance or rejection through the affect of Erasmus learning mobility to citizenship formation.For that reason the main aim is to review the common literature of the citizenship-social constructivism and European integration and to analyze the Eurobarometer data, results of the surveys-projects in the field, decisions, reports and recommendations of European Union institutions through content analysis.It would be tested whether our hypothesis `Erasmus learning mobility has a positive impact on the formation and acceptance of European citizenship and integration` is true.
Collections