Marka Hukukunda birlikte var olma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mülkiyet hakkını göstermek için mallara konulan işaretler, gelişen ticaret ile birlikte işletmelere ait mal ve hizmetleri ayırt etmeye yarayan modern marka haline gelmiştir. Marka sahipleri, kendilerine ait mal ve hizmetleri diğer işletmelere ait mal ve hizmetlerinden ayırt etmek için farklı markalar kullanmıştır. Her markanın farklı işaretlerden müteşekkil olması sonucunda, her işaretin yöneldiği mal ve hizmetlerde tek marka hakkı yaratabileceği kabul edilerek markada teklik ilkesi benimsenmiştir.Markada teklik ilkesi, her bir markanın yöneldiği mal ve hizmetlerde tek olmasını ifade eder. Ancak günümüzde belirli koşullar altında aynı ya da benzer mal ve hizmetlere yönelmiş, aynı ya da benzer markaların piyasada birlikte var olabileceği kabul edilmeye başlanmıştır. Markaların piyasada birlikte var olması üç şekilde ortaya çıkabilir. İlki, tarafların kendi iradeleri ile piyasada birlikte var olmayı tercih etmeleridir. İkincisi, kanunlarda öngörülen düzenlemelerin uygulanması sonucunda her iki markanın da piyasada birlikte var olduğu hallerdir. Üçüncüsü ise henüz kanuni bir düzenlemeye bağlanmamış olan, ancak istikrarlı mahkeme içtihatlarıyla şekillenen birlikte var olma halleridir. Markalar arasında birlikte var olmanın yanı sıra, bir marka ile bir diğer sınai mülkiyet hakkının/ayırt edici işaretin piyasada birlikte var olması da söz konusu olabilir. Markada teklik ilkesinin aksine, markanın diğer sınai mülkiyet haklarıyla piyasada birlikte var olması esastır. Tezimiz kapsamında; -özellikle marka hukukunda- birlikte var olma, birlikte var olmaya neden olan haller ve birlikte var olma halinde ortaya çıkabilecek sorunlar incelenmiş ve çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Signs placed on the property to show the right to property, along with the developing trade, have become a modern trade mark for distinguishing goods and services belonging to enterprises. Trademark owners used different signs to differentiate their goods and services from the goods and services of other enterprises. As a result of each trademarks being composed of different signs, it has been accepted that every sign can create a single trademark right in the related goods and services.The principle of uniqueness in the trademark law means that each trademark is the only one in the relevant goods and services. However, under certain conditions, it is now accepted that the same or similar trademarks may coexist in the market on the same or similar goods and services. The coexistence of trademarks in the market can occur in three ways. The first is that the parties prefer to co-exist in the market with their will. The second is that both trademarks are together in the market as a result of the implementation of the regulations envisaged in the laws. The third is the coexistence that has not yet been regulated by a statutory regulation, but is shaped by a consistent case-law.In addition to coexistence among trademarkss, there may be a co-existence between a trademark and another industrial property right/distinctive sign in the market. Contrary to the principle of uniqueness in the trademark, it is essential that the trademark and other industrial property rights co-exist in the market. Within the scope of our thesis; -espiacally in trademark law- coexistence , conditions that cause coexistence and problems that may arise in case of coexistence are examined and solutions are tried to be presented.
Collections