KOBİ`likten büyük ölçekli işletmeye geçiş sürecinde karşılaşılan sorunlar: Hizmet sektöründeki KOBİ ler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ülke ekonomisi içerisinde payının giderek arttığı hizmetler sektöründe faaliyetlerini sürdürmekte olan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sorunlarını irdelemek için yapılmıştır. Hizmet sektörünün diğer sektörlere göre son yıllarda çok hızlı bir şekilde geliştiğini ve KOBİ'lerin buna katkısının önemli olduğunu görmekteyiz. KOBİ'lerin büyük ölçekli işletmeye geçişte hangi alanlarda problemler yaşadıkları, bu problemlerin nasıl aşılabileceği ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada farklı hizmet türlerinde faaliyet gösteren mikro (1-9 kişi çalışan) , küçük (10-50 kişi çalışan) ve orta (51-250 kişi çalışan) ölçekli toplamda 101 işletmeyle anket yapılıp büyük ölçekli işletmeye geçiş sürecinde kurumsallaşmaya bakış açıları, finans kaynaklarının neler olduğu, hangi teşvik ve desteklerden yararlandıkları, eğitim düzeyleri, inovasyon hakkında görüşleri, insan kaynakları yönetimlerinin nasıl olduğu araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre KOBİ'ler birçok probleminin çözümünü (kurumsallaşmanın nasıl gerçekleşeceği, yararlanacakları finans kaynaklarının neler olduğu, pazarlamada ne gibi yeniliklere gitmeleri gerektiğini) kısmen bilse de, uzman kişilerden yararlanma konusunda eksik kalıyorlar. KOBİ'ler faaliyetlerini sürdürürken geçmişten günümüze devam eden alışkanlıklarında ısrarcı davranmaktadırlar. This research has been done in order to examine the problems of SMEs which are continuing their activities in the services sector where their share in the country's economy is increasing. We see that the service sector has developed very rapidly in recent years compared to other sectors and the contribution of SMEs to this is important. In the research, micro-working (1-9 people working), small (10-50 people working) and middle (51-250 people working) scale with a total of 101 enterprises surveyed and perspectives on institutionalization in the process of transition to large-scale operation, what are the sources of finance which human resources management were, how they benefited from the incentives and supports, their level of education, their opinions on innovation, their human resources management. According to the research findings, although SMEs partially know the solution of many problems (how institutionalization will be realized, what financial resources they will benefit from, what innovations in marketing should be), they lack the benefit of experts. SMEs are insisting on their habits that continue from the past to the present while they continue their activities.
Collections