Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay Kasapoğlu, Özlem
dc.contributor.authorAbdellatif, Rami
dc.date.accessioned2020-12-07T12:15:40Z
dc.date.available2020-12-07T12:15:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/144770
dc.description.abstractGeçmiş deneyimler: Üniversitelerin, öğrencilere daha kaliteli hizmet sunmak için kullanılabilecek çok sayıda teknoloji uygulaması vardır. Özellikle elektronik sınıflar dışındaki araştırmalarla ilgili olarak, öğrencilerin kalite algılarını ve yüksek öğretimde, teknolojilerin kullanımını inceleyen araştırmalarda bir eksiklik vardır. Bu araştırma, dijital nesil için şu anda mevcut olan teklifleri tanıtmak ve en uygun kalite modellerini ve teorilerini gözden geçirmek için bu alanı literatür taramasından geçirmiştir. Yöntem: Türkiye'deki 11 üniversiteden teknolojideki hizmet ve tekliflerle ilgili olarak, öğrencilerin kalite algılarının belirlenmesinde sosyal ilişkiler için dört model incelenmiştir. Literatürde belirtildiği gibi, toplam 318 öğrenciye ait, çok boyutlu sorular içeren anketler kullanılmıştır. Tüm sonuçları değerlendirmek için SPSS, AMOS ve Smart PLS kullanılmıştır. Sonuçlar: Katılımcıların çoğunluğu, üniversite hizmet tekliflerinden memnuniyet duyduklarını belirtmiştir. Kombine bir TAM/UTAUT ve HEdPERF/SERVQUAL model, SRMR ve NFI ile rapor edilmiştir. Son olarak, TechnoQual model tanıtılmıştır ve test edilmiştir. Performans beklentisi değişkenleri, algılanan kullanım kolaylığı, sosyal etkiler, güvence, empati, akademik olmayan yönler, kullanma niyeti ile sonuçlandırılmıştır. Bu bulgulara dayanarak nihai bir anket önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Çevrimiçi hizmetler, Kalite, Memnuniyet, Teknoloji Kabulü, Yüksek Öğrenim
dc.description.abstractBackground: Universities have numerous types of technology applications that can be used to provide higher quality service offerings to students. There is a lack of research examining student perceptions of quality and the use of technologies in higher education, specifically regarding research other than electronic classrooms. This research studied this area through literature to introduce the offerings currently available to the digital generation and to review types of quality models and theories that were most applicable. Method: Four models were examined for relationships in determining quality perceptions of students regarding services offerings in technology from 11 universities in Turkey. A total of 318 students' questionnaires were used, which included multi-dimensional questions as indicated in literature. SPSS, AMOS, and Smart PLS were used to assess all results. Results: The majority of respondents indicated satisfaction with their university service offerings. A combined TAM/UTAUT model and HEdPERF/SERVQUAL model were reported with SRMR and NFI. Lastly, the TechnoQual model is introduced and tested, resulting in the variables of performance expectancy, perceived ease of use, social influences, assurance, empathy, non-academic aspects, and intent to use. A final questionnaire was proposed based on these findings.Keywords: Online services, Quality, Satisfaction, Technology Acceptance, Higher Educationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impact of online service quality on students` satisfaction
dc.title.alternativeOnline servis kalitesinin öğrencilerin memnuniyetine etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmOnline systems
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTechnology Acceptance Model
dc.identifier.yokid10264982
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563250
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess