Artroskopik diz ameliyatı sonrası hastaların taburculuk aşamasındaki bilgi gereksinimlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, artroskopik diz ameliyatı sonrası hastaların taburculuk aşamasındaki bilgi gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı.Araştırmaya, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Ortopedi ve Travmatoloji Kliniğinde Ocak 2015- Haziran 2015 tarihleri arasında artroskopik diz ameliyatı olan 65 hasta katıldı. Araştırmanın verileri, literatür bilgilerinden yaralanılarak geliştirilen anket formu ve Hasta Öğrenim Gereksimleri Ölçeği (HÖGÖ) kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metodların (ortalama, standart sapma, medyan, frekans, oran, minimum, maksimum) yanı sıra Student's t test, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test ve değişkenler arası ilişkilerin değerlendirilmesinde Pearson korelasyon analizi kullanıldı.Araştırmada hastaların taburculuk sonrası öğrenime gereksinim duydukları konuların öncelik sırasına göre; `tedavi ve komplikasyonlar`, `cilt bakımı`, `yaşam kalitesi`, `ilaçlar`, `yaşam aktiviteleri`, `toplum ve izlem` ve `duruma ilişkin duygular` olduğu saptandı. Yaşları arttıkça duruma ilişkin duygular alt boyut puanının arttığı; günlük hayatında egzersiz ya da spor yapan hastaların `yaşam aktiviteleri` ve `tedavi ve komplikasyon` ile ilgili bilgi gereksinimi olduğu belirlendi. Cinsiyetin, eğitimin, medeni durumun, çalışma durumunun, önceki ameliyatların, bakıma yardımcı birinin var olmasının öğrenim gereksinimini etkilemediği saptandı. Hemşirelerin eğitici rollerinin ve taburculuk planlaması sürecindeki sorumluluklarının farkına varmaları ve daha fazla rol almaları için gerekli eğitimlerin düzenlenmesi önerilebilir.Anahtar Kelimeler: artroskopik diz ameliyatı, taburculuk eğitimi, öğrenim gereksinimleri The study was conducted descriptive in order to determine the post-arthroscopic knee surgery information requirements of the patients at the discharge stage.65 patients who underwent arthroscopic knee surgery from January 2015 to June 2015 in the Orthopedics and Traumatology Clinic of the Gulhane Military Medical Academy were included in the study. The data of the study were collected using the survey form developed by using the literature data and the Patient Learning Needs Scale (PLNS). The descriptive statistical methods (mean, standard deviation, median, frequency, ratio, minimum, maximum) as well as Student's Test, Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis Test and the Pearson correlation analysis to evaluate inter-variable relationships were used to assess the data.In the study, it was found that the subjects that patients need to learn after discharge are classified by priority order as `treatment and complications`, `skin care`, `quality of life`, `drugs`, `life activities`, `community and follow-up` and `feelings about the condition`. It was found that the subdimension score of feeling about the condition increases as age gets older and that patients who do daily exercise or sports have information requirements regarding `life activities` and `treatment and complication`. It was determined that gender, education, marital status, working status, previous surgeries, presence of a care-helping person did not affect the need for learning. It may be advisable for nurses to recognize the responsibilities in the course of their educational roles and discharge planning, and to organize the necessary trainings to take on more roles in these.KeyWords: arthroscopic knee surgery, training for discharge, requirements for learning
Collections