Mesleki yönlendirmenin insangücü planlaması açısından önemi: Türkiye özelinde sorunlar, çözüm önerileri ve bir prototip uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanayi devrimi ile birlikte iktisadi hayatta yaşanan değişim, sosyal ve kültürel hayatın da değişmesine yol açmış ve küreselleşmenin de etkisiyle özellikle son yüzyılda eğitim sistemlerinde de köklü değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler neticesinde yeni meslekler doğmuş, bazı meslekler son bulmuş ve eğitim sistemi de iş piyasasının ihtiyaçları doğrultusunda şekillenmeye başlamıştır. Tüm bu gelişmelerin yanı sıra nüfus yapısında da yaşanan değişiklik neticesinde ülkelerde insangücü planlaması önem kazanmıştır. İşgücü arz ve talebinin dengeye getirilebilmesi için oldukça büyük bir öneme sahip olan insangücü planlaması yapılırken yalnızca iş piyasasının gerekliliklerine değil, sosyal bir varlık olarak bireylerin yetenek, yetkinlik, beceri ve isteklerine de bakılması zorunluluğu doğmuştur. Dolayısı ile kişiler belirli mesleklere yönlendirilirken yeteneklerine göre ve iş piyasasının ihtiyaçlarına göre yönlendirilmelidir. Bu doğrultuda çalışmamız kapsamında, Almanya, Finlandiya, Danimarka ve İngiltere'nin insangücü planlaması, eğitim sistemleri ve mesleki yönlendirme uygulamaları ile ilgili değerlendirme yapılacaktır.Bu çalışmada, mesleki eğitimdeki başarısının mesleki yönlendirmeye yansıyıp yansımadığını görmek için Almanya, genel eğitimdeki başarısının mesleki yönlendirmeye yansıyıp yansımadığını görmek için Finlandiya, özel ve devlet kurumlarının ortaklaşa çalışmalar yürüttüğü bir ülke olan İngiltere'deki yapının sağlıklı işleyip işlemediğini anlamak için İngiltere ve Avrupa'daki en gelişmiş mesleki yönlendirme sistemine sahip olması nedeniyle Danimarka ele alınmıştır. The change in the economic life after the industrial revolution led to a change in social and cultural life and brought about fundamental changes in education systems especially in the last century due to the effect of globalization. As a result of these developments, new professions have come into existence, and some professions have ceased to exist, and the education system has started to take shape in line with the needs of the labour market. As a result of the change in population structure, manpower planning has gained importance in countries.While planning manpower, which is of great importance for the balance of labour supply and demand, importance has to be given not only to the requirements of the labour market but also to the talents, competencies, skills and desires of individuals as a social being. Therefore, while people are guided to specific professions, they should be guided according to their needs and the labour market's needs. In this context, we will evaluate the manpower planning, education systems and vocational guidance practices of Germany, Finland, Denmark and England.In this study, whether the success of vocational education in Germany is reflected in its vocational guidance, whether the success of the general education of Finland is reflected in its vocational guidance, and whether the structure in the UK, which is a country where private and governmental institutions work jointly, is a sound structure and Denmark, which is considered to have the most advanced vocational guidance system in Europe, is examined.
Collections