Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Hüseyin Kurtuluş
dc.contributor.advisorÖzdemir, Hüseyin
dc.contributor.authorAktaş, Muhammet Ali
dc.date.accessioned2020-12-07T11:59:38Z
dc.date.available2020-12-07T11:59:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/142801
dc.description.abstractGünümüzde özellikle mega şehirlerde sayıları her geçen gün artan motorlu taşıtlar hava kirliliği kaynaklarının önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Motorlu taşıt emisyonlarından ince partikül maddeler insan sağlığı ve çevre açısından olumsuz etkilere sahip önemli bir kirleticidir. İnce partikül maddelerin önemli bir kısmını organik (OK) ve elementel karbon (EK) oluşturmaktadır. Bu amaçla çalışmada yoğun araç trafiğine sahip İstanbul Beşiktaş Barbaros Bulvarında Mayıs ve Haziran aylarında ince partikül madde, organik ve elementel karbon seviyesi araştırılmıştır. İnce partikül madde (PM2.5) ortalama değerleri 33,01±14,89 μg/m3 olarak Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve Avrupa Birliği (AB) sınır değerlerinin üzerinde bulunmuştur. Çalışma dönemine ait ortalama OK ve EK konsantrasyonları sırasıyla 6,56±2,08 μg/m3ve 2,36±1,0 μg/m3 olarak bulunmuştur. Bu çalışma ile İstanbul gibi yoğun araç trafiğinin bulunduğu mega şehirlerde özellikle yoğun trafiğe yakın yaşayan insanların ve yayaların trafik emisyonlarından kaynaklanan PM2.5 ve önemli bileşenleri olan organik ve elementel karbon kirliliğine yüksek sevilerde maruz kaldığı görülmüştür.
dc.description.abstractNowadays, motor vehicles, which increasing in number every other day, constitutes a significant part of the sources of air pollution especially in mega cities. Fine particular matter (PM2.5) emitted from motor vehicle emissions is an important pollutant which has adverse effects on human health and environment. The significant components of the PM2.5 are organic (OC) and elemental carbon (EC). For this purpose, PM2.5, OC and EC levels were investigated in May and June at Beşiktaş Barboras Boulevard, which has heavy vehicle traffic in operation. The average value of fine particulate matter was measured as 33,01±14,89 μg/m3 which is above World Health Organization (WHO) and European Union (EU) limits. The avarage of OC and EC concentrations in the period of this study were found as 6,56±2,08 μg/m3 and 2,36±1,0 μg/m3, respectively. In this study, it has been observed that in the mega-cities where intensive vehicle traffic is present, such as Istanbul, people living in close proximity to intensive traffic are exposed to high levels of PM2.5, and its major component OC and EC pollution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇevre Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEnvironmental Engineeringen_US
dc.titleYol kenarındaki pm2.5 ve bileşenlerinin konsantrasyonlarına yoğun araç trafiğinin etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of effect of high traffic jam on concentration pm2.5 and its components on roadside
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-20
dc.contributor.departmentÇevre Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10203663
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523233
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineÇevre Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess