Dijital teknolojileri kullanım alışkanlıkları ve sosyalleşme: İlkokul öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma ile genel anlamda ilkokul ikinci kademe çocuklarının dijital teknolojileri kullanma alışkanlıklarını ve sosyalleşme süreçleri arasındaki ilişki incelenmeye çalışılmaktadır. 148 çocuğa kullanım alışkanlıkları ve sosyalleşmeye yönelik bilgi alma ve tutumlarını ölçmek amaçlı araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesi için SPSS 24.0 istatistik programı kullanılmıştır. Çocukların dijital teknoloji kullanımlarını ve genel alışkanlıklarını belirlemek için betimleyici tablolardan, frekans ve yüzdelerden faydalanılmıştır. Araştırmaya katılan çocukların kullanım alışkanlıkları ve sosyalleşme üzerine tutumlarını ölçmek için keşfedici faktör analizi kullanılmıştır. Yapılan analizde, sosyalleşme de dahil toplam 4 faktör bulunmuştur. Bu faktörler; eğlence – boş zaman aktivitesi, sosyalleşme, bilgi edinme, araştırma yapma – etkileşim olarak belirlenmiştir. Bu faktörler; cinsiyet, yaş, kullanım sıklığı, yaşanılan şehir ve diğer değişkenler açısından incelenmiştir. Bu kapsamda analiz yapılırken, T testi ve Anova Testi'nden yararlanılmıştır. The aim of this study is generally to examine the relationship between usage habit of digital technologies and socialization processes of the second level-primary school students.A questionnaire, which was developed by the researcher, was conducted to 148 children to assess their habits of use and their attitudes towards socialization. SPSS 24.0 version has been used to evaluate the data. In order to determine children's usage of digital technologies and general habits, descriptive tables, frequencies, and percentages are utilized. Exploitive factor analysis is used for measuring the attitudes of children's usage habits and socialization. Total four factors involving socialization are founded in analysis. These factors are identified as follows; fun – leisure time activity, socialization, knowledge acquisition, and research – interaction. Such factors are also examined in terms of gender, age, use frequency, city, and other variables. In this context, T-Test and ANOVA Test are conducted.
Collections